Die Antwoord - Ten$ion (2012)

Zuid-Afrika
Label: ZEF

1. Never le Nkemise 1 (2:53)
  2. I Fink U Freeky (4:41)
  3. Pielie (Skit) (0:09)
  4. Hey Sexy (5:09)
  5. Fatty Boom Boom (3:46)
  6. Zefside Zol (Interlude) (0:56)
  7. So What? (3:51)
  8. Uncle Jimmy (Skit) (1:21)
  9. Baby's on Fire (3:57)
  10. U Make a Ninja Wanna F**k (3:16)
  11. Fok Julle Naaiers (3:55)
  12. DJ Hi-Tek Rulez (1:37)
  13. Never le Nkemise 2 (3:22)
avatar van Motdattan
Vage, vage hoes weer. Ben benieuwd of 'ie muzikaal net zo leuk is als de vorige.

magic spells
Super! Hier kijk ik echt naar uit
Vorige Die Antwoord album was leuk maar niet geweldig. Maar vind de single Fok Jullie Naaiers veelbelovend. Weet iemand of hier toevallig meer tracks van beschikbaar zijn?

avatar van shaadiq haynes
Verrassend sterk, beter dan $O$...

avatar van madmadder
Fok julle naaiers vind ik echt heel vet. Hier heb ik ook wel zin in ja.

avatar van laboomzaa
Staat op luisterpaal!!

avatar van Kos
Kos
Wat een ramp.

avatar van Gloeilamp
Ik ben stiekem toch wel benieuwd. Enkele nummers van het vorige album vond ik namelijk wel leuk, ik ga het eens beluisteren.

De hoes is wel erg lelijk..

avatar van TonyT
Och och, een ramp?

Briljant nieuw album. Old skool samples met Next level beats Ongewoon pareltje waarin de lyrics van kwaad tot erger gaan en een continue parodie vormen met een wel heel bizar stemgeluid. Klinkt als goud in mijn oren, fok julle naaiers!

avatar van Gloeilamp
TonyT schreef:
fok julle naaiers!

Daar begint het al

avatar van Marsvin
Zot(goed) album IMHO!

Beste nummers: 1,2,4,5,7,9 en zeker 13!

avatar van Thomas91
De eerste twee nummers zijn inderdaad wel gaaf. De rest vind ik eigenlijk maar matig.

avatar van {P1982}
Ik werd hier vrolijk van. Fok Jullie Haters

Vijf sterren!

avatar van Leander1991
1,5
Verschrikkelijk enerverende idiote muziek met een stom trut van een zangeres.

avatar van essence
Stom trut?
Misschien nog eens je vervoegingen herhalen, genius.

Jav-
Wat deze groep voortbrengt is mijn inziens geen muziek te noemen...

avatar van Leander1991
1,5
essence schreef:
Stom trut?
Misschien nog eens je vervoegingen herhalen, genius.

Dat zeggen wij in Limburg

avatar van aslan
aslan (crew)
respect voor yolandi!! grootse dame!!

avatar van SpaceLee
In combinatie met de clips vind ik dat hele Die Antwoord absoluut geniaal. Zo op plaat, zonder die freaky beelden, had ik er eerst mijn twijfels over. Uiteindelijk was dat helemaal niet nodig, want dit is gewoon een goeie plaat.
Geflipte, uitbundige raps, grappige teksten, en vaak ook heerlijk opgefokte beats, die doen denken aan de rave en techno uit de late jaren '80 / vroege jaren '90.
Gewoon erg leuke, goed gemaakte feestmuziek dus!

"I don't like the drugs, but the drugs sure like meeee!"

spit.tsvnami
Giftig, zoals ze zichzelf wel eens durven noemen. Die Antwoord neemt zichzelf niet te serieus, en dat is maar goed ook. Het hele dubstep gebeuren, waarmee het album begint, kan mij gestolen worden. Maar het is en blijft een krachtige opener. I Fink I Freeky, de 2de single is voor mij één van de minste op het album. Het is vrij saai en de beats worden nergens echt hard door de constante bass. Het stuk waar de bpm steeds opgeschroefd werd is wel aardig. Hey Sexy en Fatty Boom Boom zijn in mijn ogen een beetje opvullers. Na de Uncle Jimmy skit flipt het album helemaal. U Make A Ninja Wanna Fuck is een heerlijk nummer en zo ook Fok Jullie Naaiers, de hoogtepunten van het album. So What? is trouwens ook een zalig nummer. Door de vele skits of interludes duurt het album voor mij wat te kort, ook DJ Hi-Tek Rulez is niet echt een waardig nummer. Leuk trouwens dat ze terug een beetje ''indie'' gaan na hun (duidelijk foutgelopen) contract met Interscope. Het album zit vol met stevige bass en heerlijke 80's/90's beats en synths (zoals SpaceLee al zegt.) Die Antwoord bewijst weeral dat ze één van de beste hedendaagse HipHop groepen zijn, die gewoon muziek brengen en hun ding doen. En die muziek is heerlijk te smaken.

avatar van KILLERBEE99
I Fink U Freeky en Never le Nkemise 2 vind ik wel erg vet, de rest kan ermee door.

O-d-B
Door Hans Teeuwen in Zomergasten op het spoor gekomen. Geniale muziek om zo af en toe eens keihard op te zetten. Verstaat er grote gedeeltes geen zak van en gaat soms helemaal nergens over, maar vind het prachtig.

avatar van Frenz
Tijdje geleden regelmatig gedraaid, werd het op een gegeven moment toch zat. Tot ik getipt werd op een Youtube video, bij Fatty Boom Boom wist ik weer waarom ik ze fascinerend vond.

Bizar, freaky, in your face, provocerend en toch humoristisch. Muzikaal niet vernieuwend, maar iig onderscheidend. Krijg toch een beetje het Eminem van Zuid Afrika gevoel, maar dan heel anders.

avatar van Chungking
Veruit hun beste plaat, de andere wisselen teveel hoogtes met laagtes af, terwijl hier het niveau constant blijft en er een mooie lijn en opbouw in zit.
I Fink U Freeky, Fatty Boom Boom, So What?, Baby's On Fire, Fok Julle Naaiers, Never le Nkemise 2 behoren allemaal tot hun beste werk. De skits en interlude hadden voor mij niet echt gemoeten, halen het tempo er wat uit, maar het is natuurlijk wel helemaal ZEF

Die Antwoord dat is gewoon heel erg leuke feestmuziek, lekker geflipt maar ook met veel (zelf)humor. En op een bepaalde manier toch uniek. Niet teveel bij nadenken en gewoon (blijven) gaan.

Wauw. Wat een album. Fok Jullie Naaien, I Fink U Freeky en als kers op de taart Never le Nkemise. Wat een banger is dat. Ik zal dit album helaas te snel grijsdraaien..Maar wauw, wat een artiesten.

avatar van FunkStarr
Veel slecht gejatte samples en soms niet om aan te horen. Het ene moment hoor je dubstep, een paar seconde later ineens weer super commerciële trance, en er wordt soms een poging gedaan om er ook nog wat ouderwetse Rave doorheen te gooien. Dan heb je nog het constante rappen erdoorheen met piepstemmetje van mevrouw "Vi$$er" en voilà, Die Antwoord denkt dat ze origineel bezig zijn maar zijn gewoon verschrikkelijk slecht. Ze nemen zichzelf gelukkig niet al te serieus en je kan wel merken dat het eigenlijk één grote grap is, maar dan wel een slechte grap. Het combineren van verschillende stijlen pakt totaal verkeerd uit omdat het gewoon amateuristisch is gedaan.

avatar van Tempel
Normaliter niet mijn soort muziek, maar mensen wat is dit lekker, word er iedere keer door meegesleept, word er blij van, moet bewegen, het gaat tekeer maar op een verrassende tamelijk unieke manier dan... kan niet anders dan mijn score hiervoor bijstellen... pitbull terrier blijft by far de beste track van Die Antwoord maar dan wel van Donker mag. Van dit album geniet ik erg van Freeky. Haha die sample van Tiffany tussendoor in U make a ninja, jeugdsentiment...

avatar van MIAB
Leuke plaat om te horen. Ik kende Die Antwoord eigenlijk niet echt, maar valt me niks tegen. 3,5*

1. Never le Nkemise 1 (2:53) --- 3,0
2. I Fink U Freeky (4:41)  --- 4,0