Morton Feldman - Rothko Chapel / Why Patterns? (1991)

Neoklassiek
Label: New Albion

1. Rothko Chapel I (9:07)
  2. Rothko Chapel II (4:35)
  3. Rothko Chapel III (2:57)
  4. Rothko Chapel IV (4:38)
  5. Rothko Chapel V (2:44)
  6. Why Patterns? (29:26)
avatar van korenbloem
Ik wist niet dat deze op de site stond. Rothko Chapel is gewoon een dikke 6/5* waard. Een de meest intrigerende en onheilspellende muzikale werken vanuit de 20ste eeuw. Een grote aanrader!! En gaat mijn top 10 in.

avatar van Paalhaas
korenbloem schreef:
Ik wist niet dat deze op de site stond.

Hij mag er ook helemaal niet op natuurlijk.

avatar van Toon1
korenbloem schreef:
Ik wist niet dat deze op de site stond.

Idem! Altijd gedacht dat dit niet op de site kon.

avatar van Ataloona
Sssht

avatar van Ataloona
korenbloem schreef:

Begrijp me niet verkeerd, dit werk vind ik subliem, maar toch kan jouw 5/5 niet helemaal goed plaatsen, Stefan. Je gaf al wel vaker aan dat dit normaal gesproken niet in jouw top 10 zou staan, maar dan nog ben ik benieuwd waarom je dit werk zo goed vindt. Het wordt dus eens tijd voor uitleg

Kwam net trouwens deze prachtige (en zeer interessante) essay van Alex Ross uit The New Yorker in 2006 over Morton Feldman tegen: Alex Ross: The Rest Is Noise: Morton Feldman essay - therestisnoise.com

avatar van Stijn_Slayer
Enorm sfeervolle muziek, die (als ik het goed heb begrepen) geïnspireerd is op de werken van Rothko in de Rothko Chapel en als begeleiding ervan dient.

avatar van Ducoz
Maar helaas inmiddels erg moeilijk te vinden.