Skrillex - Bangarang (2011)

Dance
Label: Big Beat

1. Right In (3:00)
  2. Bangarang (3:35)

met Sirah

3. Breakn' a Sweat (5:01)

met The Doors

4. The Devil's Den (4:52)

met Wolfgang Gartner

5. Right on Time (4:05)

met 12th Planet & Kill the Noise

6. Kyoto (3:20)

met Sirah

7. Summit (6:13)

met Ellie Goulding

avatar van musicboy2602
Een nieuwe release van Skrillex!

He's done it again, mensen! 30 minuten pompende beats, scheurende synths, mensetende bassen, maar ook sterke melodieën en goede opbouw, zoals we van maestro Emodwerg gewend zijn. Mooie samenwerkingen met met name The Doors en Ellie Goulding. Topplaat!

magic spells

Dan heb ik toch een andere definitie van emo dan jij lol

avatar van TonyT
Degelijke release van een man met maar één gezicht. Ook maar één pakketje met presets, trouwens. Eentonige stijl waarin hij toch opvallend vaak weet uit te barsten. Kan er zeker niet op stil blijven staan, ondanks de gemakzucht. Het gewoonweg te catchy, en daarmee heeft hij al snel de perfecte troef in handen.

Kyoto is toch wel m'n favoriet

tuktak
idd een typische one trick pony die skrillex, de lol is er nu wel vanaf.

avatar van Bert Wasbeer
Zelden heb ik een sterkere generatiekloof bemerkt tussen mijzelf en de mensen die zich nog met recht jongeren mogen noemen, als bij het draaien van deez' pleurisherrie. Ik snap waarom het leuk kan zijn maar eerlijk is eerlijk: dit trek ik dus niet...

YouTube - SKRILLEX - Scary Monsters And Nice Sprites

Deze is wel wat beter door die verknipte Oost-Europa-house vocalen.

Wat ik hiervan gehoord heb trekt mij ook niet echt. Wel bizar om te zien hoe de nog levende leden van The Doors hier worden ingezet als levende presets.

avatar van UK-Choonz
Ach dit is wel te doen maar het hangt niet over.

Skrillex is een beetje de David Guetta van de dubstep

avatar van Gründafjørdøhur
Ik ken alleen nummer 2 en 3. 2 is voor mij nog te doen, maar nummer 3 is drama. Nauwelijks iets van The Doors terug te horen in dat nummer en het klinkt echt nergens naar. Jim zal zich ongetwijfeld omdraaien in zijn graf.

Nochtans doen de resterende leden van The Doors er vrolijk aan mee.

avatar van Ponty Mython
Die moeten ook ergens hun dealer van betalen.

avatar van Gründafjørdøhur
Ja, en dat vind ik spijtig. Toch vind ik het voornamelijk de "pleurisherrie" van Skrillex.

avatar van IllumSphere
Als mensen zonder een leider vallen, dan doen ze helaas wel eens domme dingen. Enig lichtpuntje is dat mensen nu waarschijnlijk The Doors zullen opzoeken en iets prachtig zullen horen.

LeroyK
Zo een of twee nummers zijn wel 'ik zet het niet af op de radio'-nummers. De rest is vrij miserabel, helaas.

avatar van Man of Sorrows
' 'ik zet het niet af op de radio'''

Zelfs dat niet... Niets tegen dubstep maar Skrillex is gewoon non muziek. Ik zag het al een tijdje aankomen dat, wanneer iets uit dit genre de hitlijsten ging bereiken, het van een bedroevend niveau zou zijn. Dan hebben, hoewel ook vrij commercieel, Example en Nero een veel fijnere sound.

avatar van 128bpm
Leuk om af en toe te luisteren en te gebruiken bij het draaien. Jammer dat Skrillex niet een keer een album uitbrengt ipv dan die EPtjes met steeds maar 7/8/9 nummers...

avatar van kobe bryant fan
Geen fan van dit soort muziek mmaar Bangarang is toch wel een fijn nummertje.

Vergeleken bij eerder werk neigt Skrillex met deze e.p toch wel erg naar de commerciele kant van dubstep. Jammer, want deze producer heeft wel degelijk talent...

tuktak
Het ergste is dat al die types die hiervoor (of soortgelijk) kaartjes kopen het nodig achten om na elke 10 minuten een of andere mosh pit of wall of death of whatever te maken. Op welk nummer of welk ultiem moment, het doet er allemaal niet meer toe. Deze aftakking van dubstep (want dat is het natuurlijk totaal niet meer) is gewoon een grote gimmick van pipo de clowns.

Ik ga hier geen uitspraak over doen. In de 80's was ik waver en onlangs ben ik hier uitgemaakt voor wave-fundamentalist.

Van het weekend wat Burial van vinyl gedraaid en dat deed me beseffen hoe fijn goede dubstep - what's in a name - wel kan zijn. Als ik hierover iets zou zeggen ("affreus" is echt nog aardig), zou ik me misschien kwalificeren voor de titel 'dubstep-fundamentalist' en dat leidt tot MMPS (multiple musical personality syndrome).

Maar als ik Scotty was, wist ik wel wat ik Skrillex zou doen.

avatar van Bert Wasbeer
Bert Wasbeer schreef:

Zo sprak ik in maart, maar sinds Lowlands ben ik om! Nee, het is nauwelijks muziek te noemen en het zit vol goedkoop effectbejag. Maar als je doorhebt hoe het truukje werkt klinkt het eigenlijk weer heel gewoon. En live is dat dubsteppen echt hardstikke gezellig! Ik ben wel benieuwd hoe lang het truukje blijft werken, ik sluit niet uit dat over een jaar iedereen hierop terugkijkt als dat men nu kijkt naar dingen als jumpstyle

avatar van Depeche4ever
Deze gast weet hoe een feest te bouwen qua muziek en show!

Depeche4ever schreef:
Deze gast weet hoe een feest te bouwen qua muziek en show!

Voor Barbie en Michael wellicht, maar niet voor mij - liever Boratto of Booka Shade

avatar van Gloeilamp
Vond de show op Werchter ook wel erg vet! Op plaat is het toch een stuk minder..

avatar van kobe bryant fan
Lekker plaatje, jammer van Break'n A Sweat en het gewoon redelijke Right On Time.
Voor de rest is dit lekker bangend materiaal, niks hoogstaands of diepgaands maar doet moet je uiteraard niet bij Skrillex gaan zoeken. Lekkere studeermuziek ook! Ruime 3,5*

avatar van Gloeilamp
kobe bryant fan schreef:

Studeermuziek? Ik zou hier niet op kunnen studeren vrees ik, dan zit ik vooral te stuiteren

avatar van kobe bryant fan
Haha, bij makkelijke leerstof op een laag volume vind ik het zalig!

avatar van (Blacksad)
Ik luister altijd muziek bij het studeren maar met dit zou het ook echt niet lukken

avatar van Bardt1980
Deze clowneske 'muziek' kan ik goed hebben bij het sporten voor de nodige adrenaline.
Toch is het muziek met een houdbaarheidsdatum. Evenals bij Pendulum wordt hier telkens een trucje toegepast die na herhaaldelijk luisteren zelfs enige irritatie gaat opwekken.
Toch vreemd dat een act als deze onder de noemer dubstep valt, dan zou het dus ongeveer net zo als Burial moeten klinken. Maar goed, die discussie heeft al zo'n baard. Ik hou het op Bass music, lekker algemeen.

avatar van adri1982
Die vreemde geluiden in die nummers zijn juist het leukst. Klasse Skrillex!