Kempi - #TEGENK4NKER EP (2011)

Label: Top Notch

1. Denk Dan aan Ons (2:38)
  2. Liefduh Pure (3:15)

met Congo

3. Want Jij (3:39)
  4. Martin's Droom (3:52)
  5. Skit: Martin's Droom (1:44)
  6. Light Up (3:54)
  7. 7e Hemel (3:45)

met Gers Pardoel

8. Wij Zijn Wij (2:50)
  9. Niet Gelukkig (4:11)

met Neenah

10. Danse Tegen Cancer (3:14)
  11. Wudstik - Schijn Dan * (3:24)

met Kempi

avatar van Rhythm & Poetry
Onlangs verloor Kempi zijn oma aan kanker; een ommekeer in het leven van de Eindhovense rapper. “Voor mijn oma overleed, heb ik het woord (kanker) te veel gebruikt met vloeken, dat moet stoppen van mijn kant. Ik wil de luisteraars meegeven dat kanker meer dan een scheldwoord is,” aldus Kempi in het bijbehorende persbericht van de #TEGENK4NKER EP. En om nu wat goeds te doen, zal de opbrengst van de EP naar de stichting KWF-Kankerbestrijding gaan. Een mooi gebaar van de Top Notch-artiest, wiens nieuwe EP niet alleen over liefdadigheid en/of het bestrijden van de ziekte gaat.

Lees verder op Hiphopleeft.

avatar van Gloeilamp
Er zit in elk geval een goede gedachte achter. Du Zoon en Het Testament vond ik redelijke albums, ik ben benieuwd wat ik vind van deze EP.

avatar van Shelter
dat kanker meer is dan een scheldwoord mag ik toch hopen dat hij het al wist....echt een iq van een komkommer deze kerel. Maakt in principe niet uit als de muziek goed is, maar ook hier weer dramatisch. Maar goed aangezien de verkoopcijfers er zijn, heeft die schijnbaar een fanbase.

Ulfat-e-Zulmat
I'm a komkommer and I find that offensive.

avatar van Shelter
sorry ik bedoelde dan ook de mongolen onder de komkommers, niet de uitermate scherpzinnige en inspirerende komkommers zoals jou Ulfat!

avatar van Rhythm & Poetry
Shelter schreef:
de mongolen onder de komkommers

Augurken? Nu voel ik me aangesproken.

avatar van Shelter
Hahaha, ik kon er natuurlijk op wachten...
Maar met jouw rating voor dit album heb ik er vrede mee en blijf achter mijn woorden staan

avatar van MAS
MAS
Mooi initiatief van Kempi. Hij is toch iemand waar veel jongeren tegen op kijken dus als Kempi zo'n boodschap verkondigd wordt het waarschijnlijk wel door veel kids opgepikt.