Bart Constant - Tell Yourself Whatever You Have To (2012)

Label: [PIAS]

1. No North, So South (4:27)
  2. Seven-Minute Revolution (4:57)
  3. Bygones Be You (4:14)
  4. Do Better (Animals Make Me Angry) (6:36)
  5. Gravity (4:31)
  6. The Only Ones (4:14)
  7. Joralemon Street (5:34)
  8. Point (3:31)
  9. Tough Cookie (6:40)
  10. It Was Almost, but Not Quite, an Adventure (3:15)
at the close of everyday fans opgelet. Luchtiger, lichter maar even boeiend en straalt wel veel sfeer uit.

avatar van willymeuf
Heb nu 2 luisterbeurten op Luisterpaal gehad en moet zeggen dat het gewoon prima klinkt. Niet heel speciaal of origineel, maar gewoon eens lekker om op te zetten. Wellicht dat het nog veranderd nadat ik hem vaker luister, maar voorlopig een 3-3,5*

Nog niet echt opgemerkt hier, zo te zien. Zonde, want het is een erg leuk plaatje van een groot muzikaal talent. Rijkelijk aangeklede indiepop , met stuwende ritmes, gevarieerde instrumentatie en mooie melodieën. Het is tegelijk compositorisch knap en makkelijk luisterbaar, iets wat allee de groten kunnen combineren. En deze meneer Hoedemakers kan wel eens een grote worden. Soms zou je alleen wensen dat zijn stem wat minder vlak was, zodat hij nog meer emotie kan overbrengen.

Overigens, de nederlandse indiewereld staat er toch behoorlijk goed over, met naast deze release ook sterk werk van o.a. Moss, Avant La Lettre, Blaudzun en The Black Atlantic.

avatar van muziekobsessie
0,5
een echte Patrick Watson ripp-off! precies dezelfde pianoloopjes Do better is exacthetzelfde als drifters..... en the only ones heeft toevallig dezelfde percussie als Bejjing

en als klapper op de vuurpijl speelt bart constant ook nog is op motel mozaique waar toevallig grootmeester watson ook speelt.

Ik ga er heen moeilijke keuze, euhhh de echte watson of de imitatie ha ha

Ik ken de muziek van Patrick Watson niet, maar ik vind dit toch wel heel catchy stuff. Bart Constant kan heel goed kopieren of is gewoon een zeer getalenteerde Nederlandse artiest. Tough Cookie (oei wat fijn!), Joralemon Street en Seven Minute Revolution behoren tot de favorieten.