Wishbone Ash - Just Testing (1980)

Label: MCA

1. Living Proof (5:41)
  2. Haunting Me (4:33)
  3. Insomnia (5:05)
  4. Helpless (4:05)
  5. Pay the Price (3:31)
  6. New Rising Star (3:54)
  7. Master of Disguise (4:25)
  8. Life Line (6:26)
  9. Come On * (3:25)
  10. Fast Johnny * (4:06)
  11. Blowin' Free [Live] * (6:34)
  12. Helpless [Live] * (3:46)
avatar van BenZet
Heel flauw album van wishbone ash, het raakt gewoon niet. De muziek is een beetje overdone, net niet..

helpless was nog een klein hitje in engeland. poppy album, lifeline beste nummer.

Ozric Spacefolk
Zwaar overgeproduceerd, deze plaat.

Maar als je de liveversies hept gehoord van songs als Living Proof, Helpless, Lifeline en Insomnia, weet je wel, dat het niet aan de songs ligt.
De composities zijn ook erg goed, de productie gewoon niet. Het had veel rauwer gemoeten.

avatar van Sir Spamalot
Living Proof en zeker Helpless zijn de sterkste nummers en hebben later ook een plaatsje gekregen op Live Dates Vol. II. Wat doet die keyboard in Insomnia, een onderwerp mij bekend in de oren klinkend? Ik vind het niet op zijn plaats in een matig nummer. Pay the Price vind ik flauw. New Rising Star kabbelt rustig verder met goede gitaarsolo’s. Dan is het langere Lifeline opnieuw een waardige afsluiter. Dat de heren gitaristen kunnen spelen, weten de Wishbone Ash volgers al een tijdje, nu de rest van jullie nog.

avatar van Brutus
Het bonus nummer Fast Johnny, vind ik ook een alleraardigst nummer.

avatar van Lau1986
Dit is een vermakelijk hard rock plaatje. Nu ben ik nog niet heel bekend met Wishbone Ash, maar dit smaakt wel naar meer.

avatar van Mssr Renard
Hier staan songtechnisch wel wat mooie songs op, goede composities, zeg maar.

Maar de stem van Martin Turner is hier wel moeilijk aan te horen soms, hij zit wel erg vaak tegen het valse aan. De productie staat me ook erg tegen, toch ben ik wel blij deze uiteindelijk na tientallen jaren eens op LP te hebben.

avatar van Rockfan
Dit is een album dat hink op twee gedachtes. Ten eerste willen de heren waarschijnlijk verandering.

Dit pakt deels wel aardig uit. Living Proof begint wat onwennig gezongen door Claire Hammill (moest ik opzoeken hoor )

Haunting begint al weer op WA te lijken. In Insomnia komt er nb. een keyboard voorbij.

New Star Rising heeft wel iets weg van Thin Lizzy.

Aftesluiter Life Line is WA zoals in vroeger jaren. Is dus veruit het beste nummer op het album.

Just Testing krijgt nog even het voordeel van de twijfel.