Pierre Kartner - De Mooiste Luisterliedjes Van (1997)

geen stemmen

Label: Dart

1. Kleine Meisjes Worden Groot (3:49)
  2. De Clown (3:46)
  3. Maria, Maria, Maria (4:16)
  4. In het Kleine Café aan de Haven (3:50)
  5. Vraag het aan de Dieren (4:07)
  6. Genoeg Gepraat, Genoeg Gezwegen (5:01)
  7. Gelukkig Zijn Kun Je Niet Kopen (4:04)
  8. Als Vader Mag Je Best Huilen (3:30)
  9. Ik Ben Nog Steeds Verliefd op Jou (3:18)
  10. Ik Hou van Jou (4:23)
  11. Een Lucifer (3:47)
  12. Rozen voor Jou (3:17)
  13. De Kinderen Hebben Vragen (3:50)
  14. Musica (4:10)
avatar van B.Robertson
Pierre Kartner heeft destijds een poging gewaagd om los van de Vader Abraham figuur een plaat te maken. Dit is geen succes geworden. De Clown schreef hij ooit voor Ben Cramer en zijn eigen versie is hier hopeloos inferieur aan. Ook Het Kleine Café aan de haven is inferieur aan het origineel.
Er valt sowieso niet veel voor mij te genieten want dit album was enige jaren geleden min of meer een miskoop. Voor het eerste nummer gebruikte hij de melodie van een eerder verschenen oud levensliedje. Vraag het aan de Dieren lijkt het vervolg te zijn van Oude Wereld van de Wuppie-plaat.
Een Lucifer staat weer garant voor zijn politieke ideeën, ditmaal vrij subtiel verpakt.

avatar van B.Robertson
Valt niet veel te genieten is maar net hoe ik het bijna zeven jaar geleden voor ogen had. Je schaamteloos overgeven aan de meest banale meezingers en tranentrekkers als Maria, Maria, Maria, Ik Hou van Jou, Als Vader Mag Je Best Huilen en zo meer heeft ook wel weer wat. Ware het niet dat er zoals eerder opgemerkt nogal wat oude melodieën en liedjes opnieuw opgenomen werden, waarvan nota bene een gedeelte ook al opnieuw gebruikt was voor het eveneens onder eigen naam uitgebrachte Lach Naar de Wolken uit 1994. Beetje creatieve armoede dus en wat er aan nieuw materiaal wordt aangedragen is een bleke afspiegeling van zijn jaren 70 glorietijd. Productie klinkt ook wat blikkerig. Vandaag de dag zijn er nog steeds hardnekkige geruchten over een nieuw Vader Abraham album, wellicht een laatste 'cult-klassieker' op hoogbejaarde leeftijd.