Bob Marley - B Is for Bob (2009)

1 stem

Jamaica
Reggae
Label: Tuff Gong

1. Three Little Birds [B Is for Bob Version] (3:21)
  2. Redemption Song [B Is for Bob Mix] (3:47)
  3. Wake Up and Live, Pt. 1 (4:26)
  4. Bend Down Low [B Is for Bob Version] (3:34)
  5. Lively Up Yourself [Album Version] (5:11)
  6. Jamming [B Is for Bob Version] (4:26)
  7. Small Axe [B Is for Bob Version] (4:23)
  8. One Love / People Get Ready [Album Version] (2:53)
  9. Satisfy My Soul [B Is for Bob Mix] (4:31)
  10. Could You Be Loved [Edit] (3:57)
  11. Stir It Up [B Is for Bob Version] (2:54)
  12. High Tide or Low Tide [B Is for Bob Mix] (4:42)
avatar van reptile71
Leuk projectje van Bob's oudste zoon Ziggy met als doel een Bob Marley album te maken speciaal voor kinderen. Hij heef de originele nummers bewerkt. Zo is Three Little Birds bijv. een prachtige akoestische versie geworden, hoor je in Redemption Song Bob's stem wat dichterbij in de mix en is Jamming een compleet ander nummer geworden met lekkere percussie. Een paar nummers zijn volgens mij (helemaal of vrijwel) ongewijzigd gebleven zoals One Love / People Get Ready en Lively Up Yourself.
Mijn meiden gingen in elk geval spontaan dansen toen dit album opstond. Zeker een leuk alternatief voor K3 en absoluut niet alleen voor kinderen. Ik krijg zelf nooit genoeg van Bob Marley dus deze gaat er ook prima in.