Rajaleidja - Rajaleidja (2012)

Estland

8. Heli (7:14)
  9. Oled (4:56)
  10. Ootama (8:43)
avatar van John Doe
~geproduceerd tussen 2001 en 2011 door Joel Tammik~

Hier dubberdobber je voorts.. Alleen, ideaal vind ik het weer bepaalt niet. Het is grauw, soms regent het. Met de nodige aandacht en aanwezigheid kan ik echter berusten in deze omstandigheden. Het is zoals het is.. Door rustig te blijven blijf ik in balans tijdens de subtropische storm die opsteekt. Een louterend avontuur is het waar ik geleidelijk doorheen stroom.

Als ik het niet meer verwacht komen daar, tussen de grauwe wolken door, kleine maar heldere straaltjes licht verwarmend op m´n lichaam terecht. Na ik weet niet hoelang varen gaat de storm liggen en bereik ik een onbekend strand waar vogels me begroeten (´Heli´). Hier blijf ik liggen en puf ik even grondig uit. Ik eet een cocosnoot en val daarna in slaap. Vredig zwem ik onderwater in mijn droom...

Een album om de zintuigen voor te openen en daarmee een verdiende ontspanning te voelen. 4.5/5

Het laatste Joel Tammik album Horisont vind ik nog iets beter, hoewel deze waarderingen nog kunnen veranderen. Echt omlaag gaan zullen ze waarschijnlijk niet.

avatar van cichlisuite
Mooie Review John Doe. Zelf ben ik weer helemaal in de ban van Eluline. Een van de meest ondergewaardeerde artiesten in de Electronica wat mij betreft, want hij maakt echt prachtige muziek.

Ootama is voor mij de echte uitschieter en behoort tot het beste werk van de man.