Loma Prieta - I.V. (2012)

Punk / Metal
Label: Deathwish

1. Fly by Night (2:40)
  2. Torn Portrait (1:31)
  3. Reproductive (1:17)
  4. Trilogy 4 "Momentary" (0:56)
  5. Trilogy 5 "Half Cross" (1:21)
  6. Trilogy 6 "Forgetting" (3:02)
  7. Untitled (0:43)
  8. Uniform (2:12)
  9. Uselessness (2:20)
  10. Aside from This Distant Shadow, There Is Nothing Left (2:10)
  11. Biography (2:33)
  12. Diamond Tooth (3:18)
Erg strakke plaat is dit. Het ligt qua sound ergens tussen Converge en de laatste van Ampere.Liefhebers weten genoeg nu denk ik? Aanrader!

avatar van michael1002
Helemaal mee eens. Zitten een paar keiharde nummers tussen

avatar van McSavah
Man, wat is dit toch retevet. Agressie en melancholie (ofzo) heb ik zelden zo sterk verweven gezien als in de nummers op deze plaat, of sowieso in de nummers van Loma Prieta. Misschien wel hun beste dit. Geweldige productie ook weer.

Deze is best lekker, helaas heb ik Loma nooit kunnen vergeven voor het feit dat ze maar 1 'Our LP is your EP' gemaakt hebben

avatar van McSavah
Die EP is ook enorm lekker ja. Daar hebben ze de vocalen volgens mij niet zo bewerkt als op hun latere langspelers. Had ik eerst (ook?) wat problemen mee, maar ben de vocals steeds meer gaan waarderen. Ken de EP pas net, dus ben 'opgegroeid' ( ) met de huidige Loma. Die EP is wat hoekiger denk ik? Neigt zelfs een beetje naar grindcore bij momenten. Moet ook zeggen dat de screams daar een stuk leuker zijn. Maar kweenie, vind alles tot nu toe van een hoog niveau.

Biography

Gaaf album, echt een massale geluidsaanval aanval op je oren met een aantal heel gave momenten, al zijn er ook momenten dat ik het wat standaard vind overkomen. Ik ben er dus nog niet helemaal uit wat ik er precies van vind, maar goed is in het in elk geval wat mij betreft

EDIT: Eén luisterbeurt later weet ik het ineens wel Een zogenaamd kwartje. Wat is dit intens en wat is dit eigenlijk schitterend! Eén van de beste albums van het jaar tot nu toe. Maar nogmaals: Biography Het einde van Trilogy 6 "Forgetting" is trouwens ook werkelijk briljant, met die muur van distortion. Het hele album is best briljant. Ineens ben ik fan

avatar van McSavah
Denk dat je Last City ook goed kan waarderen.

sxesven
niels94 schreef:
Trilogy 6 "Forgetting"

Muh lievelings. Maar deze hele plaat is natuurlijk retegeweldig.

avatar van arcade monkeys
Waauw, ik ben omver geblazen, soms wordt het echt ranzig maar tegelijk ook fucking briljant.

Nog op de valreep eentje voor het eindlijstje.

avatar van Gloeilamp
Kneitervet dit! Na een tweede luisterbeurt echt omver geblazen

I.V. is een hele intense, maar vooral geweldige trip geworden van nog geen halfuur lang. Eigenlijk is er geen rustpuntje te bekennen, maar Loma Prieta zorgt toch voor de nodige afwisseling: heel erg knap! Dit is echt een band om in de gaten te houden.

avatar van niels94

En nu: allemaal aan de screamo! Moet ik de propagandamachine in gang zetten?

avatar van Gloeilamp
Ik vind het prima

avatar van niels94
Was deze eigenlijk een beetje vergeten, blijkt het bij herbeluistering gewoon om een van de beste platen van het decennium te gaan.

Trilogy 6 "Forgetting", Aside from This Distant Shadow en Biography, allemachtig, dit is zeldzame klasse hoor