Dennis Linde - Linde Manor (1970)

Rock / Folk

9. Mornin' Mornin'
  10. Preacher Jones
  11. Stormy Weather Girl
avatar van muziekobsessie
En jahoor weer een vergeten meesterwerk uit het schijnbaar onuitputtelijke vaatje. Wel 1 die even wennen is want het duurde even eer ik de uptempo nummers kon waarderen. Weer is zo'n niet te plaatsen album die tussen alle genre's invalt, net als dat bij Dan Penn en Jim Ford ook is. Maar daardoor in die tijd slecht verkoopbaar. Dus eigenlijk diegene die tegen de stroom inzwemmen krijgen de minste aandacht. En tevens kluizenaar Dennis Linde, is niet 1 van de minste. Hij heeft nummers geschreven voor grootheden als Elvis.

Advies: branden die cd en draai 'm hard in de auto en voor je 't weet zit je in Parijs. Want er zit een drive in sommige nummers(oa fat of the land) waar Led Zeppelin nog een puntje aan kan zuigen.
Single en ballad Kitty Star is echt prachtig met zinnen als love you more than airplanes, Kitty Star. Maar ook het bezwerende Preacher Jones bezorgt me elke keer kippevel wat een power heeft dat nummer.

nu maar hopen dat hij snel op cd uitkomt samen met het onuitgebrachte album uit 71