Living Colour - Super Hits (1998)

Label: Epic

1. What's Your Favorite Colour? (Theme Song) (3:56)
  2. Pride (4:54)
  3. Cult of Personality (4:53)
  4. Elvis Is Dead (3:50)
  5. Type (6:26)
  6. Glamour Boys (3:40)
  7. Open Letter to a Landlord (5:32)
  8. Nothingness (3:31)
  9. Information Overload (6:10)
  10. Burning of the Midnight Lamp (5:29)
Vreemde verzamelaar. Ik ken al de songs, maar een allegaartje als deze kan ik niet beoordelen.

avatar van EmDee
Ik dacht dat Love rears hun grootste hit was...

avatar van LeRoi
.....vind het nog niet eens zo'n slechte keuze(pers.) ...maar geef idd toe dat het nou niet een goed beeld geeft van deze GROOTSE band die Live meer dan geweldig was.....

avatar van Oldfart
Ik vind het altijd zo vreemd dat dit soort platen toch nog beoordeelt worden,
in de eerste plaats mis je heel veel moois als je je beperkt tot de verzamelaars en de singles,
en ten tweede koop toch gewoon de reguliere platen, zoveel zijn dat er nu ook weer niet,( zijn bovendien goedkoop te vinden)
Als je kijkt naar de songs van dit knip en plakwerkje gaat het maar om iets van drie platen.

Pieter Paal
Deze compilatie bevat uitstekend rockwerk en zelfs die Hendrix-cover is leuk gedaan.
Living Colour heeft hier tussen 1989 en 1993 de volgende hits gehad:

- Glamour boys
- Love rears its ugly head
- Solace of you
- Talkin' loud and sayin' nothing (werd geen hit)
- Leave it alone

Vreemdgenoeg is alleen 'Glamour boys' aanwezig.
Op dit soort vriendelijk geprijsde verzamelaars ontbreken meestal belangrijke nummers. Ik weet niet wat de reden daarvoor is. Je kunt dus beter een wat duurdere compilatie waar alles op staat aanschaffen. In geval van Living Colour is ook het reguliere album-werk interessant.

avatar van spinout
Wat opvalt is het geweldige gitaarwerk van Vernon Reid en de matige songs. Ook opvallend is dat Elvis is Dead, geen anti-Elvis nummer is.

avatar van brandos
spinoutzegt:
Wat opvalt is het geweldige gitaarwerk van Vernon Reid en de matige songs.
Eens met het eerste en oneens met het laatste. Als je zou moeten kiezen voor 1 album van Living colour is dit geen verkeerde keuze, want er staan van diverse albums mooie keuzetracks op die ik niet zou willen missen. "Love rears...." (grootste NL-se hit) mis ik eigenlijk niet eens. Eigenlijk is de enige keuze die ik niet kan volgen de Hendrix-cover "burning of the midnight lamp". Had deze vervangen door "Solace of you" en we hadden een 5-sterren album te pakken. (Want Oh oh wat hoor ik dit toch veel liever dan Kanye West en zelfs dan Frank Ocean).