Donna Summer - Four Seasons of Love (1976)

Label: Casablanca

1. Spring Affair (8:22)
  2. Summer Fever (8:17)
  3. Autumn Changes (5:29)
  4. Winter Melody (6:29)
  5. Spring Reprise (3:44)
Pieter Paal
Mooie hoes overigens, maar helaas ben ik dit Vivaldi-album van haar nooit tegengekomen.

avatar van Angelo
Een geweldig album waarin (alweer) de liefde wordt bezongen, maar dan met betrekking tot de vier seizoenen. Dit album kan het beste in z’n geheel beluisterd worden, voor een fantastisch en fraai resultaat. Vooral bij dit album heb ik altijd het idee gehad, dat Donna Summer haar tijd ver vooruit was. Deze plaat is veel te bijzonder om weg te zetten als een “disco album”. Het concept, de structuur van de nummers, de sfeer en het instrumentale gedeelte zijn ijzersterk. Prachtige hoesfoto overigens. Op de achterkant van de hoes, staat ze afgebeeld als een negroïde versie van Marilyn Monroe.