Miike Snow - Happy to You (2012)

Zweden / Verenigde Staten
Label: Downtown

1. Enter the Jokers Lair (3:29)
  2. The Wave (3:44)
  3. Devil's Work (3:56)
  4. Vase (3:41)
  5. God Help This Divorce (4:32)
  6. Bavarian #1 (Say You Will) (4:03)
  7. Pretender (3:34)
  8. Archipelago (4:05)
  9. Black Tin Box (5:34)

met Lykke Li

10. Paddling Out (3:38)
  11. Garden * (3:51)
  12. No Starry World * (4:13)
  13. Devil's Work [Alex Metric Remix] *
  14. Paddling Out [Wolfgang Gartner Remix] *
  15. Devil's Work [Ruben Haze Remix] *
  16. The Wave [Style of Eye Remix] *
  17. Paddling Out [Jacques Lu Cont Remix] *
TdW
Miike Snow's eerste album staat represenatief voor hoe goed hedendaagse popmuziek kan zijn. Ben erg benieuwd naar dit album.

avatar van Justinx
Volgens mij is deze plaat nog niet gelekt?

Al goed, The Devil's Work klinkt fenomenaal! Het doet me een beetje denken aan 'La Ritournelle' met herkenbare pianostukken en hevige uitschieters van het blazersensemble. Erg sterk. Als dit een goede voorbode is op het hele album, dan staat ons nog te wachten. Het debuut was zeer aangenaam en zat inhoudelijk goed in elkaar. Toch bleef de plaat maar niet hangen. Hopelijk Happy to You wel.

Paddling Out vind ik al iets minder overigens.

avatar van willymeuf
Ben benieuwd hoe het nieuwe album klinkt. Met het vorige album en de nieuwe nummers 'The Devil's Work' en 'Padding Out' in mijn achterhoofd verwacht ik weer een prachtig plaatje!

Ben ook benieuwd naar de samenwerking met Lykke Li!

avatar van coldwarkids
Die Black Thin Box is al lang te beluisteren willymeuf. Check het internet ik vind dat nummer beetje tegenvallen. Misschien moet dat nummer nog groeien.

avatar van coldwarkids
Na een eerste luisterbeurt val het nog tegen. Het pakt niet zo gelijk als het bij hun eerste pakte. Misschien is dit juist een briljante die je gewoon vaker moet horen.

De release datum klopt niet. 16 maart verschijnt hij namelijk al in de (digitale)winkels.

avatar van willymeuf
Op het eerste gehoor even wennen aan een nieuwe Miike Snow plaat, maar volgens mij wordt dit ook echt een goede! Ondertussen 3 luisterbeurten gehad en zeer tevreden over de nieuwe plaat! Voorlopig 4*.

avatar van hidalgo
wat een prachtcd heerlijk naar 1 luisterbeurt gelijk 4* het eerste nummer EnterThe Jokers Lair
wat mooi nog nooit zoiets gehoord gaat toch meer de indiepop op dan pop
denk dat dit wel eens een topper kan worden ben ook een geluiden freak
mooi gedaan zeg Miike Snow

Dan kun je hun vorige album ook wel waarderen.

Paddling Out hoor ik erg veel op de radio en die wordt leuker en leuker.

avatar van hidalgo
bedankt voor de tip herman ga ik zeker doen Devil's War vind ik persoonlijk een mooi nummer
iedere keer dat ik hem draai verander ik van smaak dat gebeurt niet vaak
wat een tune zit daarin hoop dat het snel zomer word
dan gooien we de bqq aan en
Miike Snow op de achtergrond dat word chillen

avatar van Ramonr
Eerste draaibeurt viel nogal tegen, maar toch even doorgezet en de derde draaibeurt 'viel' het. Heerlijk zomers plaatje (helemaal met het huidige eerste lenteweer), alhoewel ik zijn voorganger vooralsnog nét wat beter vind.

draai hem nog 3 keer en dan komt de zon door het lenteweer ramonr

Slechts 1 keer beluisterd, maar valt in het niets t.o.v. hun eerste album. Al was dit ook al merkbaar n.a..v. de twee uitgebrachte singles, jammer.

avatar van hidalgo
hoe meer je hem luistert hoe beter deze word

avatar van tribaltyn
naast enkele pakkende nummertjes is het lang niet zo'n sterk album als het debuut. tussendoor valt mijn aandacht echt weg. eigenlijk had ik weer een lekker springerig dynamisch album verwacht, helaas. een stuk ingetogener dit keer. alleen bij 'paddeling out' krijg ik het gevoel van het eerste album weer een beetje terug. de rest van de nummers zit duidelijk op een ander niveau

avatar van Booyo
Hier word ik wel vrolijk van . Verheug me op de dakterras dagen, mochten ze dit jaar ooit nog komen, daar is dit uiterst geschikt voor.

spit.tsvnami
Miike Snow kan je draaien wanneer je wilt. Zomer of winter, 's nachts of 's morgens, waar je ook bent. Je wordt vrolijk van het heerlijke tromgeroffel en zachte piano/synth geluiden. Aan de andere kant zie ik me totaal losgaan op Miike Snow op een zomerfestival, als de zon schijnt en je vrolijk wordt van deze muziek. Aan de andere kant zie ik me deze muziek luisteren als ik wil slapen, in een warm knus bed vol met veren kussens. Het beste nummer op het album is voor mij Black Tin Box. Het is niet overdreven en eigenlijk zit er gewoon een ambient-pad op de achtergrond. Maar het liefst zou ik gewoon 5 minuten lang mijn ogen dichtdoen en luisteren naar de prachtige stem van Lykke Li en Andrew Wyatt die op dit nummer echt goed uitkomen. Paddling Out, de bekendste single van ik eigenlijk één van de mindere op dit album. Klasse album van Miike Snow die later misschien naar een hogere score nijgt, hier kan ik echt uren naar luisteren.

avatar van Shinobi
Dit album klinkt op het eerste gehoor minder aanstekelijk dan het eerste album, wellicht nog een paar extra luisterbeurten nodig. Desondanks luistert het op zich wel aardig weg.

Ik wist trouwens nog geen eens dat Paddling Out van Miike Snow was. Hoorde 'm wel vaker op de radio voorbij komen zonder er echt verder bij na te denken.

3,0 Sterren voor nu.