A Liquid Landscape - Nightingale Express (2012)

Label: Glassville

1. Nightingale Express (12:40)
  2. Wanderer's Log - You (0:51)
  3. June Fifth (4:08)
  4. Phases (4:53)
  5. The Unreachable (4:59)
  6. Wanderer's Log - Me (0:53)
  7. Thieves of Time (6:01)
  8. Out of Line (4:35)
  9. Come on Home (5:22)
  10. Wanderer's Log - Storm (2:36)
  11. Secret Isle (5:10)
avatar van El Stepperiño
Aardige plaat

avatar van legian
Plaat van eigen bodem, zag hem liggen bij 't platenhuis en kon het niet laten om er even naar te luisteren. Ondertussen is die regelmatig in mijn cd speler te vinden.
Nightingale Express heeft een heerlijke intro die me elke keer weer weet te betoveren, en houd dat vol tot het einde.

Het album sleept je mee in het verhaal (wat ook mooi word gebracht in de video) en laat je daarna ook niet zomaar gaan. Ook op muziekaal gebied weet het goed te boeien, wel zijn er verschillende invloeden te horen vanuit andere bands, maar het word ze niet kwalijk genomen, (liever goed gejat dan slecht bedacht) hoewel het soms misschien wat voorspelbaar klinkt weten ze daarna toch weer te verrassen.
Hopelijk weten ze dit niveau vol te houden.

Voor mij toch wel DE verrassing van dit jaar, en tevens ook een van de betere albums.

avatar van hogweed
Ik mag op 19 november a.s. ervaren hoe dit klinkt. Dan speelt deze band nl. in Enschede (voorprogramma van Marillion)

Gisteravond voor het eerst kennis gemaakt met deze band tijdens een voorprogramma van Marillion in Enschede. Ik was aangenaam verrast door dit optreden. Tijdens dit optreden werd door Fons Herder verteld dat de inspiratie voor hun muziek mede tot stand was gekomen doordat de vader van Niels en Robert een die-hard fan van Marillion is.

Zelf vond ik echter ook de invloed van onder andere Anathema en Porcupine Tree erg opvallen. Het begin van June Fifth had voor mij een behoorlijke gelijkenis met Halo van Porcupine Tree.
Al met al vond ik hun optreden erg goed en zeker niet onder doen voor de hoofdact van die avond.

Enige minpuntje vond ik echter dat de zang niet echt goed uit de verf kwam door de toch wel slechte geluidskwaliteit waarover ik me gedurende het volledige concert behoorlijk heb geërgerd.

Dit echter terzijde want het album maakt veel goed.

avatar van marathonman
Vond het ook een aangename verrassing, vooral come on home was prachtig...
Geleuid snap ik niet, zaal leent zich er wel voor om een en ander goed te laten klinken...

avatar van hogweed
A Liquid Landscape wist mij afgelopen maandag binnen enkele minuten in te pakken. Intrigerende muziek. Het laatste (zeer fraaie) nummer van het optreden deed mij qua opbouw sterk denken aan Sigur Rós.
Een uitstekende opwarmer voor de hoofdact Marillion. Helaas viel het concert van laatsgenoemde band wat tegen.