Postmen - Revival (2001)

Hip-Hop / Reggae
Label: WEA

1. The Morning After (5:10)
  2. If U... (4:10)
  3. Long Way (3:38)
  4. Documents Dub (1:08)
  5. Victim (4:05)
  6. Reason Why (4:15)
  7. Squabadub (1:13)
  8. Our World (3:38)

met Morgan Heritage

9. Life on the Line (3:40)
  10. Fever (3:16)

13. Men O Men (1:21)
  14. Live It Up (3:30)
  15. How Do U Dub (1:05)
  16. How Do U Love (3:13)
  17. Day Before Dub (1:44)
avatar van Jordy
Geweldig. M'n favoriete Nederlandse album ooit. Mooie en intelligente teksten, muzikaal leuk en afwisselend.... en de enige Nederlandse rappers die ook nog 's geloofwaardig overkomen in serieuze/hardere nummers.

Jordy heeft 100% gelijk vind ik (ik ken wel niet veel van Nedelandse rappers) 4.5*

Postmen revival **** 1/2

Damn , niet te geloven dat dit van Nederlandse bodem ( echt niet kwaad bedoeld ). Een Nederlandse groep die een stijlvolle mix van reggea en hiphop biedt .... is uitzonderlijk te noemen. Elke song is erg goed. Die gasten kunnen nog een aardig stukje rappen ook ... die reggea - invloeden zijn erg aangenaam om horen. Zoals jordy wel ergens zei : internationale allure ...

Joy
een erg volwassen plaat in vergelijking met de eerdere postmen met nummers als:

cocktail
mirror of life
u wait

afkomstig van documents

overigens erg lekker nummers

maar deze plaat is er een met kop en staart, eigenzinnig, vernieuwend, en het geheel klinkt gewoon erg creatief

avatar van luc011190
Zo, na de eerste 2 nummers kan het al bijna niet meer mis gaan. Wat een feest!

avatar van Sjaakspeare
The Morning After is misschien wel de best mogelijke mix tussen hiphop en raggae; fantastisch!

avatar van Reijersen
Wederom een fantastisch goed album van Postmen. Bewuste teksten, goede raps, top mix van reggae en hiphop. Luister die echt nog heel erg vaak.

4 sterren.

Joy
toch wel een heel end beter dan de voorganger, die weliswaar klonk als een klok, ook live erg lekker, maar ook wel erg clichematig
deze niet

op deze vind je reggae en zelfs een uitstap naar regelrechte dub

avatar van Madjack71
Aaaah, wat jammer dat Postmen, Postman is geworden. M.i lag de kracht toch in de som der delen.
Dit album bewijst dat maar weer eens. IF u..../Victim en Fawaka, ach ook hier weer is het album in zijn geheel een sterk staaltje hip hop vs reggae, met hier dan een tintje meer reggae als op het debuut.

Joy
bedoel je nu dat je het ene goeie plaat vind of juist niet?

avatar van Madjack71
Yep het is een goeie. Postman zonder Postmen vind ik niet zoveel aan.

avatar van Psycholamp
0,5
Ik vind Shy-Rock altijd erg dope, behalve bij Postmen. Dit album is totaal niet aan mij besteed. Ook live kon ik deze mensen niet echt waarderen.
Ik begrijp, wat mensen er leuk aan vinden, zeker als ze normaal niet van hip-hop houden, maar ik vind het vreselijk.
Doc's documents was mijn eerste kennismaking met Postmen en dat is een erg gaaf nummer, nog steeds. Maar voor de rest vind ik het bagger.
Deze cd staat in mijn kast, maar luister ik nooit.

Joy
prima lenteplaatje, nog steeds even krachtig

Joy
enige minpunt, die korte nummers zijn absoluut te kort

avatar van thgryda
Victim en the morning after wat heeft deze plaat een way te laag gemiddelde

avatar van Funky Bookie
Heerlijk album. De heren presenteren een fijne mix tussen reggae en hip-hop.
Een plaat om een goed gevoel bij te krijgen.

avatar van Tempel
Zestien jaar geleden alweer, als de dag van gisteren, wat een plaat, vooral The morning after, vanaf de eerste keer dat ik het hoorde en nu weer na jarenlang niet meer gedraaid te hebben .. Een groot feestje... En dat voor een genre dat bij mij geen prio heeft...