Blues Brothers - Made in America (1980)

Blues
Label: Atlantic

1. Soul Finger (2:05)
  2. Who's Making Love (3:34)
  3. Do You Love Me (2:55)
  4. Guilty (3:41)
  5. Perry Mason Theme (2:05)
  6. Riot in Cell Block Number Nine (3:32)
  7. Green Onions (5:45)
  8. I Ain't Got You (2:44)
  9. From the Bottom (3:25)
  10. Going Back to Miami (4:01)
Hier heb je dan (net zoals op briefcase full of blues) toch wel te maken met een van de best groovende drummers ter wereld, Steve Jordan.

Het verhaal gaat dat John Belushi dat doorhad en ruzie kreeg met de andere bandleden omdat hij alleen de drummer opslag wilde geven.

Kingsnake
Ik heb deze op elpee
En ben niet erg onder de indruk.

Ik begrijp de waardering van Kingsnake wel, het is absoluut meer een showband die je live moet meemaken dan een muzikale must hear...maar de Amerikaanse nostalgie maakt veel goed. Dit album is pure show. Verfrissend om blues ook eens op die manier te horen ipv op de diepe, rauwere ,manier van de echte blues mensen, nu eens oppervlakkige, non pretentieuze - feel good - junk food - blues & rythm entertainment. Green Onions en Akroyd's bewerken van het publiek is echt aanstekelijk Who's making love is gewoon grappig trouwens...