Blues Brothers - The Definitive Collection (1992)

Blues
Label: Atlantic

1. Opening, I Can't Turn You Loose (1:49)
  2. Hey Bartender (3:01)
  3. Messin' with the Kid (3:35)
  4. (I Got Everything I Need) Almost (2:48)
  5. Rubber Biscuit (2:53)
  6. I Don't Know (4:15)
  7. Soul Man (3:22)
  8. Who's Making Love (3:34)
  9. Do You Love Me, Mother Popcorn (You Got to Have a Mother for Me) (3:39)
  10. Guilty (2:57)
  11. Riot in Cell Block Number 9 (3:29)
  12. From the Bottom (3:25)
  13. Going Back to Miami (3:57)
  14. Everybody Needs Somebody to Love (3:19)
  15. Expressway to Your Heart (3:18)
  16. Sweet Home Chicago (7:48)
  17. Closing, I Can't Turn You Loose (0:45)
  18. Shake Your Tailfeather (2:49)

met Ray Charles

19. Think (3:16)

met Aretha Franklin

20. Gimme Some Lovin' (3:04)
avatar van Lee Malone
Best wel een goede verzameling van vooral overbekende soul en blues klassiekers, grotendeels live gebracht.

Aan de kwaliteit van het materiaal hoeft dus zeker niet getwijfeld te worden. Daarenboven wordt alles ook nog eens gebracht door uitstekende muzikanten, aangevoerd door 2 fantastische performers.

Zeker een aanrader voor al wie van blues of ruigere soulmuziek houdt!

avatar van Lexcoaster
Inderdaad een uitstekend, swingend Blues album, met een collectie van de beste Blues Brothers songs. Erg gave, up-tempo CD. Cool.

avatar van bas2204
Ooit in een opwelling gekocht vlak na het zien van een van de films, maar nooit spijt van gehad. Geen score echter, aangezien ik geen scores ga geven voor verzamelplaten.