Ancient Wisdom - Cometh Doom, Cometh Death (2004)

Zweden
Label: Avantgarde

1. Invocation of the World Destroyers (6:16)
  2. Arphe de a Londoh de Ialpor Salbrox (1:04)
  3. Sulphurfields (5:14)
  4. Cometh Doom, Cometh Death (8:11)
  5. Procreation Denied (6:48)
  6. Retaliation of the Rebellious (4:44)
  7. A Acroodzi de a Galvah (2:20)
  8. Universal Annihilation (14:55)
avatar van Eddie
Gister pas ontdenkt, maar oh wat een pareltje lijkt dit te zijn. Ik kende alleen For Snow... van deze band,en die heb ik altijd al kunnen waarderen,. Deze plaat lijkt een stuk meer ik balans en vooral de onder liggende melodielijnen zijn geweldig mooi.

avatar van Eddie
Het is lang geleden dat ik zo weg ben geweest van ee plaat. Deze is al een aantal jaartjes uit, maar oh oh oh wat een pareltje is dit zeg. Wat zal ik er eens van zeggen, het nummer is nog mooier dan het andere, de melodie lijnen zijn bij het geniale af, de seer is duister en koud de vocalen van Markus E. Norman gaan als een kude rilling door je heen.

Ancient Wisdom is muziekaal het best te omschrijven al een kruisbestiving van de oude Dimmu Borgir (ten tijde van For All Tid) en My Dying Bride (ten tijde van Like Gods Of The Sun) maar heeft zeker een geheel eigen geluid. Gied geproduceerd, zonder in een muur van geluid te verdwalen. Heerlijke plaat, die ik gewoon de volle mep ga geven!