Kapitan Korsakov - Stuff & Such (2012)

Belgiƫ
Label: KKK

1. Introllop (0:28)
  2. Quicksand Surfer (4:00)
  3. Don't Believe the Hope (4:54)
  4. Cancer (3:05)
  5. Smile and Stay Friends (3:01)
  6. Proud Flesh (1:36)
  7. Cheese Is Christ (3:54)
  8. Lest My Water Break (2:46)
  9. Piss Where You Please (2:46)
  10. Sold a Hole (1:22)
  11. In the Shade of the Sun (8:51)
  12. Untitled (0:59)
  13. Christmas Abortion *

avatar van Chungking
De single 'Cancer' is alvast geweldig, rest van de plaat dringend ook maar ns checken

Chungking schreef:

Hierbij moet ik me zeker aansluiten, wat een geweldig nummer is Cancer toch.

avatar van IllumSphere
En ik heb vandaag de stream beluisterd en ik heb gemengde gevoellens. Ik had verwacht dat het album in de lijn van de single Cancer zou zijn, maar dat is niet zo. Jammer genoeg, maar dit betekent niet dat dit album slecht is. Integendeel zelfs, het is dan ook moeilijk om een heel album te maken in de lijn van zo'n geweldig nummer. Ik heb twee persoonlijke favorieten en dat zijn In the Shade of the Sun en - hoe kan het ook anders - Cancer.

En ik wil toch even zeggen dat In the Shade of the Sun vanaf 4.35 een heerlijke climax kent en vanaf 6.15 de bom van genot ontploft.

avatar van Chungking
Ja Cancer is niet echt representatief, het is hoe dan ook een best gevarieerd album. Misschien wat ongepolijst hier en daar maar zeker niet slecht.
Moet er nog eens paar keer naar luisteren om de plaat helemaal te vatten denk ik.

avatar van CWTAB
Ik vind eigenlijk Cancer net 1 van de mindere nummers op het album, een nummer die aanvoelt als een "verplichte single", ietwat te catchy mss of net niet catchy genoeg...

avatar van Ledgendaddy1
Ik persoonlijk ben eerder fan van Smile and stay friends, zo een schattig akoustisch nummertje is altijd welkom. Ook Piss where you please vind ik een zeer sterk nummer, als je het een paar keer luistert graak je er echt wel gehecht aan : D

avatar van Cygnus
Wat een vette noiserockplaat van deze Belgische bazen!

Prachtige plaat, een groeier dat wel. Ik heb deze plaat in een opwelling gekocht nadat ik cancer zowat twee dagen aan een stuk had laten afspelen. Aanvankelijk was ik wat teleurgesteld dat de rest van het album niet helemaal in dezelfde lijn ligt. Na een paar luisterbeurten konden steeds meer tracks mij overtuigen. Eerst de akoestische, daarna ook de schevere.
Al komen die ruigere nummers vooral live tot hun recht. Want de jongens van Kapitan Korsakov hebben ook helemaal begrepen hoe dat werkt!

Nu, acht maanden later, ben ik nog steeds dol op de plaat. Vooral Lest my water break, Don't believe the hope en het wonderschone In the shade of the sun zorgen ervoor dat deze plaat al al die tijd naast de cd-speler kampeert.

avatar van Fred Zed
Had Kapitan Korsakov eens als voorprogramma gezien bij Steak Number Eight.
Maakte wel indruk. Sinds ik deze cd tegenkwam in de afprijsbak van de local mediamarkt voor 3€, vraag ik me af waarom ik deze niet eerder heb aangeschaft.
lekkere vette sound...de intro is belacheluuuuuk...maar eenmaal Quicksand Surfer uit de speaker rolt,begint de rollercoaster, welke pas stopt na 38min.
Bij voorkeur in 1 luistersessie te beluisteren.
Combineer daarna deze cd met Pharao Overlord/ Lunar Jetman in je mix mp3 in de auto en je bent 5min rapper thuis.

Chungking schreef:

Cancer blijft voor mij het beste nummer, maar verder wel een goede bak lawaai dit!

avatar van IllumSphere
Wat dan te zeggen van In the Shade of the Sun?

Jammer dat de rest van het album bij lange na niet het niveau haalt van de topnummers Cancer en In the Shade of the Sun. Het voelt bij tijd en wijle van stuur- en inspiratieloos aan en Smile and Stay Friend en Piss Where You Please zijn zelfs ronduit slecht te noemen. Vanwege de twee toppers toch nog 3*.

avatar van BrightAmbassador
Het moment waarop Sold a Hole overgaat in In the Shade of the Sun (wat een fenomenaal nummer!) is een van de machtigste en beste contrasten die ik ken

avatar van Banjo
Lekkere muziek hoor.. ik vind dit een beetje Sonic youth en het heeft iets van Beck en een vleugje Nirvana.. jammer dat het niet meer op cd te krijgen is...

avatar van ElroHirtje
Banjo schreef:

Mag je donderdag in paradiso noord gaan aanschouwen. Rauw en uit de bocht.
Samen met 'wand' meer dan de moeite waard.

avatar van Banjo
Daar ga ik zeker heen ElroHirtje... we hadden het er al over in een Wand topic.
Ik zie je daar!..