Dale Cooper Quartet & The Dictaphones - Metamanoir (2011)

Frankrijk
Jazz / Electronic
Label: Denovali

1. Une Petit Cellier (5:24)
  2. Eux Exquis Acrostole (11:15)
  3. Ma Insaisissable Abri (5:37)
  4. Sa Prodigieux Hermitage (0:35)
  5. Le Implacable Gentilhommière (7:45)
  6. Elle Agréable Rendez-Vous de Chasse (5:35)
  7. Mon Tragique Chartreuse (12:53)
  8. La Terrible Palais (5:58)
  9. Il Mélodieux Manoir (5:07)
Banjo024
Prettig achtergrondgeneuzel tijdens de late uurtjes van de dag...

avatar van John Doe
Vind deze op het eerste gehoor de minst bijzondere van het Dale Cooper Quartet (de eerste release vind ik voorlopig het beste). De vocalen vind ik vooral afdoen -ongeveer één ster aftrek - aan het geheel hier. De toon/klank klinkt mij te gemaakt. Bij de hijgpassages merk ik dat minder, dat is best leuk gedaan.

De titels, albumtitel en artwork vind ik niettemin mooi verzorgd, evenals de muziek los van de vocalen.

Laatste track is trouwens erg slim/creatief gedaan, qua vreemde afmixing. In potentie een erg sterke groep, maar dit is zeker niet het beste album van ze voor mij.