Fairport Convention - Live Convention (1974)

Rock / Roots
Label: Island

1. Matty Groves (7:52)
  2. Rosie (4:13)
  3. Fiddlestix (2:50)
  4. John the Gun (5:09)
  5. Something You Got (2:44)
  6. Sloth (11:33)
  7. Dirty Linen (3:53)
  8. Down in the Flood (3:22)
  9. Sir B. McKenzies (5:56)
avatar van heartofsoul
Er stond nog geen berichtje bij dit album, dus bijt ik maar het spits af.
Destijds gekocht omdat ik graag de stem van Sandy Denny hoor, maar het niveau van Liege & Lief wordt hier bij lange na niet gehaald. Het album begint wel aardig met Matty Groves, en ook Sloth kan me wel boeien, maar het wordt naar mijn smaak vooral ontsierd door de vocalen van de heren, maar misschien is dat een beetje een kwestie van smaak? En wat doet het saaie Something You Got (een rhythm and blues nummer van Chris Kenner) hier? Het klinkt een beetje overbodig.
Dit slecht opgenomen album zou ik met gemak kunnen missen, maar heb ik gekocht omdat ik (nog steeds) weg ben van de stem van Sandy.
En om toch nog met een postieve opmerking te eindigen: ik heb op dit album erg genoten van het vioolspel van Dave Swarbrick.