Photek - DJ-Kicks (2012)

12. Guy J en Miriam Vaga - No Under but You
  13. Daze Maxim - Tomorrow Universe
  14. Sepalcure - Taking You Back
  15. Photek - Levitation
  16. Photek en Kuru - Fountainhead (DJ-Kicks)
  17. Synkro - Look at Yourself
  18. Photek - 101 [Boddika's Drum Machine Remix]
  19. Parxe en Grincheux - The Art of Nothing Pt. 1
Luister hem nu op soundcloud, klinkt vet

avatar van Poa
Poa
Niet de drum 'n' bass die iemand zou kunnen verwachten op basis van de naam Photek, maar wanneer je zijn recente producties volgt is deze mix een redelijk logisch vervolg.

Niet grensverleggend, wel zeer aangenaam.

avatar van Tyn
Tyn
Net binnen gekregen en twee keer beluisterd. De mix begint meteen interessant met Azymuth, dat qua ritme een beetje tussen dubstep en drum&bass in lijkt te zitten. In 2 Minds heeft een leuke techno-achtige synth loop. Tijdens de mix hoor ik vaak techno en ambient achtige synths over dubstep en house beats, geen dansvloer krakers, maar meer subtiele moody tracks, en dat is ook precies wat Photek wilde bereiken (http://www.dj-kicks.com/photek-dj-kicks/).
In het midden van de mix staan twee sfeervolle techno achtige tracks, M25FM met Pinch, met acid bassline. No Agenda heeft een synth loop die mij sterk doe denken aan de TRON soundtrack van Daft Punk. Vervolgens een oude maar erg mooie moody techno plaat van Baby Ford, die de stijl van Photek redelijk heeft beinvloed (ik las dat Photek de plaat 1 jaar lang iedere dag gedraaid heeft, maar ook qua sfeer is het zeer goed te horen dat deze plaat zijn stijl heeft beinvloed).
Taking you back van Sepalcure is een track met een dubstep ritme techno invloeden en mooie rustgevende vocalen, die er een balad achtige tint aan geven. De overgang naar Levitation is uiterst subtiel. De beat van deze track doet denken aan de photek track "Closer" en ik hoor interessante vocale geluiden. Al met al een erg mooie sfeervolle mix die mij sterk aan de goede techno ambient van de jaren 90 doet denken.

avatar van Jordipordie
Lekkere CD. Gevarieerd