Abel Korzeniowski - W.E. (2012)

Polen / Verenigd Koninkrijk
Score
Label: Interscope

1. Charms (4:03)
  2. Duchess of Windsor (3:09)
  3. Revolving Door (4:19)
  4. I Will Follow You (2:32)
  5. Abdication (5:22)
  6. Six Hours (3:30)
  7. Brooklyn Faces (4:53)
  8. Evgeni's Waltz (3:34)
  9. Satin Birds (4:29)
  10. Letters (4:19)
  11. Dance for Me Wallis (3:08)
  12. Madonna - Masterpiece (3:31)
avatar van HANSZIMMER
FENOMENAAL goede Score voor een vreselijk slechte film. Vooral Abdication en Brooklyn Faces schieten erboven uit.

avatar van davy jones
Abel Korzeniowski is iemand om in de gaten te houden. Ik ben in het bezit van zijn drie grootste en bekendste scores, en ze zijn allemaal zeer sterk. Voor deze film heeft hij inderdaad een score geschreven dat de film niet verdiend. Magistrale en orkestrale muziek is wat je zal horen op deze score. De piano, viool en cello staan centraal in deze mooie score.
Bijna de volle punten, maar toch gaat een half puntje af voor het misbaksel dat Madonna dan nog eens pretentieus Masterpiece noemt... Mensen uw weze gewaarschuwd. Als de laatste noten van Dance For The Wallis hoort, spoed u naar de cd speler en ofwel zet je hem af of je spoelt hem terug. Als je het nummer van Madonna hoort, dan is gans je luisterervaring verpest.
Dus 4.5*

avatar van Simon Smith
Wow, wat een prachtig album is dit. Lyrische, hyperromantische muziek.
Van deze componist ga ik meer beluisteren.