En Vogue - Best Of (1999)

R&B
Label: East West

1. My Lovin' (You're Never Gonna Get It) (4:43)
  2. Hold On (5:05)
  3. Whatta Man (4:56)

met Salt 'n Pepa

4. Free Your Mind (4:52)
  5. Don't Let Go (Love) (4:51)
  6. Giving Him Something He Can Feel (3:58)
  7. No Fool No More (4:18)
  8. Whatever (4:21)
  9. Lies (4:16)
  10. Give It Up, Turn It Loose (5:12)
  11. Runaway Love (5:00)

met FMob

12. Too Gone, Too Long (4:43)
  13. Let It Flow (5:39)
  14. Love Don't Love You (3:54)
Alle lekkere nummers in 1 album

avatar van musicfriek
Dit is toch wel de commerciele R&B wat ik nog steeds wel kan waarderen uit de 90's. Het meeste uit dit genre uit die tijd is niet echt blijven hangen, maar kwalitatief heeft deze girlgroep toch wel een aantal sterke nummers gemaakt:

My Lovin': begin jaren 90 anthem wat nog staat als een huis.

Whatta Man: fantastische samenwerking met Salt 'N Pepa, een van hun beste nummers ook.

Free Your Mind: rock meets R&B, zeer geslaagd nummer.

Whatever: prachtig R&B-nummer wat mijn favoriet is van deze dames.

Alleen Don't Let Go (hun grootste hit) kon ik nooit zo waarderen, waarschijnlijk teveel gehoord ook. Giving He Something He Can Feel straalt wat jaren 60' uit, ook prachtig plaatje!

avatar van kemm
Naar het schijnt gaan de dames (inclusief Dawn Robinson) op wereldtournee en komt er misschien zelfs een nieuw album. Reden om deze verzamelaar nog eens uit te kast te halen.
Voor mij zijn het toch vooral de bekende singles (nrs. 1-5) die de toppers blijven. Daarnaast vind ik ook de 'Giving Him Something...'-cover erg geslaagd en zijn nummers als 'No Fool No More', 'Give It Up' en 'Let It Flow' ook niet misplaatst op deze best-of.

avatar van MusicFreak
Ik mis Riddle toch wel een beetje op dit album (hoewel het niet een hele grote hit is geweest volgens mij.. maar toch!)

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Nogal moeilijk als het nummer pas na deze compilatie werd uitgebracht, niet?