Augustus Pablo - King Tubbys Meets Rockers Uptown (1976)

Jamaica
Reggae
Label: Clocktower

1. Keep on Dubbing (3:11)
  2. Stop Them Jah (2:51)
  3. Young Generation Dub (2:34)
  4. Each One Dub (2:54)
  5. 555 Dub St. (2:43)
  6. Brace's Tower Dub (2:53)
  7. King Tubby Meets Rockers Uptown (2:33)
  8. Brace's Tower Dub No. 2 (2:58)
  9. Corner Crew Dub (3:07)
  10. Skanking Dub (2:43)
  11. Frozen Dub (2:54)
  12. Satta Dub * (4:22)
  13. Black Gunn * (3:18)
  14. Ruthland Close * (2:38)
  15. 1-2-3 Version * (3:02)
  16. Silent Satta * (4:06)
avatar van sq
sq
Wonderlijk dat deze nog niet op MuMe stond. Als je iets van Reggae weet, weet je ook dat dit een soort standaardwerk is in het genre.

Daar missen er nog wel meer van.

Daar missen er nog wel meer van.

Is deze deluxe edition (met extra tracks) de moeite waard?

avatar van T.O.
Fijne lome muziek idd, Augustus Pablo geeft met zijn melodica een nieuwe dimensie aan de dub van King Tubby.

avatar van sq
sq
Martin schreef:
Is deze deluxe edition (met extra tracks) de moeite waard?

Ik heb de ´gewone'. Wist niet van het bestaan van de andere. Ik kan me een uitbreiding voor CD wel voorstellen want dit album zoals het hier nu staat duurt niet langer dan een minuut of 35.

je hebt hem in nog een uitvoering en dan heet hij""ragga muffin dub""kan dit kloppen?vind dit een van de muzikaal- inhoudelijk diepzinnigste reggae_artiesten die er zijn

avatar van Thelonious Monk
'Raggamuffin dub' is een andere LP van Augustus Pablo en Junior Delgado (release in 1990). Het is de dub versie (dus zonder vocalen) van 'Raggamuffin Year' van Junior Delgado .

Deze 'Rockers uptown' is van 1976

avatar van Pooiertje
Is dit alleen instrumentaal?
Anders heb ik iets verkeerds gedownload.

Dub is meestal instrumentaal ja. Een andere plaat van King Tubby die ik heb is dat in ieder geval wel.

avatar van misja82
Pooiertje schreef:
Is dit alleen instrumentaal?
Anders heb ik iets verkeerds gedownload.

de dub van augustus pablo is inderdaad alleen instrumentaal. wellicht hoor je af en toe een "uh" of een "aaaah", maar daar houdt het wel mee op. Vaak hoor je ook een zelfde track met net een ander jasje. Voor mij een van de grootmeesters, augustus pablo, in de dit genre.

avatar van principal2000
Mijn moeizame relatie met instrumentale albums blijkt ook voor Augustus te gelden. Het klinkt allemaal als lekkere en relaxte reggae, maar ik blijf maar wachten op vocalen. Nu is het geen album met een lange speelduur, maar 30 minuten wachten op een handjevol kreten op bijv. Corner Crew Dub, Each One Dub en Brace's Tower Dub No.2 is mij veel te weinig. Ook vind ik het gebruik van de echo te veelvuldig en soms storend. Jammer, want met vocalen had ik dit waarschijnlijk best wel prettig gevonden (zeker in combinatie met de geringe speelduur).

avatar van vork666
Topper in het dubgenre. Zeer organische dub die muzikaal nog nét wat sterker in elkaar zit dan het gemiddelde King Tubby- of Lee Perry-album.

Pimdo
Ik kon het niet laten om dit album al via youtube te beluisteren. Beviel enorm goed. Dus meteen maar besteld op ebay. Heerlijke reggae/dub!

avatar van jurado
principal2000 schreef:
Ook vind ik het gebruik van de echo te veelvuldig en soms storend.

Grappig, dat is wel zo'n beetje het hoofdingrediënt van Dub, echo en filters.
Ik bedoel, geen dub zonder effecten als echo en reverb.

avatar van ArthurDZ
Heerlijke plaat voor zo'n zonovergoten lentedag zoals vandaag. Dankzij Augustus en Tubby krijg ik toch nog een beetje het gevoel alsof ik op vakantie ben!

avatar van Boermetkiespijn
Heerlijke plaat voor een druilerige winterdag als deze. Daar knapt je humeur wat van op. Het grote voordeel van thuis werken!