Horses on Fire - Horses on Fire (2012)

Belgiƫ
Label: V2

1. Violent Highs (4:16)
  2. Draw the Line (3:16)
  3. Raw Meat (2:53)
  4. Your Blood (2:27)
  5. Wolfman in Disguise (4:16)
  6. Closer (2:51)
  7. Machete Machine (3:30)
  8. I Miss to Hate You (4:15)
  9. Monster (4:13)
  10. Better Than You (3:03)
  11. Glassmade Giants (3:44)
  12. Plagued by Vertigo (3:50)
  13. Season to Hate (4:19)
avatar van IntoMusic
Draw the line net bij DWDD gehoord (natuurlijk weer 1 minuutje) maar dat klonk erg energiek en powerfull. Even in de gaten houden dit albumpje.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Intussen al een aantal keren beluisterd op luisterpaal, maar kan maar met regelmaat echt bekoren.

Dit heeft vooral te maken met de irritante stem en uitspraak van de zanger. Het klinkt allemaal net wat te geforceerd en net te plastic om echt goed te zijn. Dit geldt eigenlijk ook voor de muzikale ondersteuning die nog wat te braafjes is. Kortom, net wat te 'middle of the road' allemaal.

Misschien dat deze band zich positief weet door te ontwikkelen naar een volgende plaat, waarbij de band zijn grenzen weet te verleggen.

2.0*

avatar van tim-r(-_-)
Na het nieuwe album van The Hickey Underworld terug een sterke Belgische plaat ontdekt deze week. Rechttoe rechtaan rock die me vanaf de eerste luisterbeurt wist te bekoren

Alweer een krachtige band uit België!
@IntoMusic: Als je nou meer dan een minuut wil zien moet je morgen naar de albumrelease in Paradiso komen. Kost maar 5 euro!

avatar van IntoMusic
Dank voor de tip. Zal even op internet checken hoelaat en als ik kan dan is het treintje vanuit Almere natuurlijk snel genomen

Waarom gemiddeld zo laag voor dit album? 't Is namelijk zeker voor mij wel dé nieuwe ontdekking van het jaar. Fantastische band, fantastisch album.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Vanavond live gezien, vooral Glassmade Giants maakte indruk. Erg energieke band uit de Triggerfinger hoek.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Cd is weinig mee mis, fijne bak herrie gerefereerd aan de band die ik hierboven noemde.
Zit strak in elkaar en wordt goed gespeeld. Zanger heeft ook een goeie strot voor dit werk.