Livin' Blues - Hell's Session (1969)

Blues
Label: Philips

1. Waitin' on You (2:47)
  2. One Night Blues (6:41)
  3. Bowlegged Woman (2:35)
  4. Hell's Session (4:51)
  5. Big Road Blues (2:45)
  6. Black Panther (3:09)
  7. Worried Dreams (5:10)
  8. Big Black Train (3:58)
avatar van lebowski
Eind jaren zestig werd er in Kikkerland lekkere smerige, rauwe blues gemaakt door deze Haagse heren, met op drums ene Cesar Zuiderwijk. Geweldige plaat, mooie hoes, 4*

avatar van EmDee
Met Zuiderwijk? Dat wist ik niet...

avatar van lebowski
EmDee schreef:

Met Zuiderwijk? Dat wist ik niet...

Ja vlak na de opnames van Hell's Session issie in een ander bandje gaan spelen. En daar speelt hij nog

Pieter Paal
Met die Zuiderwijk zal het wel niets meer geworden zijn.

Kosinski
De gitaarsolo van Ted Oberg op het nummer One Night Blues is van een grote schoonheid.

avatar van Jan 1970
27 augustus 2010 ligt ie weer in de winkel!

avatar van Gert P
Ik heb deze op de 3 dubbelaar remasterd van het popinstuuut met alle nummers op een 3 cd.

avatar van Jan 1970
Qua speelduur de kortste (nog geen 32 minuten) cd uit mijn collectie, maar zeker niet de minste! We horen naast de harde kern (Christiansen, Oberg en Lagrand) op de drums Cesar Zuiderwijk.
De opener 'Waitin' On You' en het geweldige 'Worried Dreams' zijn B.B. King-covers. Van de overige zes nummers zijn er vijf van Christiansen en Oberg.

Zoals ik al schreef, 'Worried Dreams' is een meer dan goede uitvoering. Voor liefhebers van dit nummer; luister eens naar deze versie: John The Revelator - Wild Blues (1970)

avatar van Ri3n
wat een plaat, om te koesteren zo mooi. Op LP.