Music from Saharan Cellphones (2011)

Wereld
Label: Little Axe

1. Group Anmataff - Tinariwen (6:16)
  2. Yeli Fuzzo - Abandé (3:31)
  3. Amanar - Alghafiat (6:37)
  4. Negib Ould Ngainich - Guetna (1:14)
  5. Papito ft. Iba One - Yereyira (4:48)
  6. Mdou Moctar - Tahoultine (5:37)
  7. Kaba Blon - Moribiyassa (3:40)
  8. Joskar and Flamzy - Faroter (5:27)
  9. Bayta Ag Bay - Aicha (6:08)
avatar van Reint
Te gekke plaat. Blijkbaar wordt deze muziek via telefoons verspreid, en dat is ook waar ze op 'teruggevonden' zijn. Belangrijker is dat de muziek een trip op zichzelf is. Veel gitaargeluiden en call 'n' response-koortjes die we wel kennen van de Noord-Afrikaanse volksmuziek die nog steeds heel erg leeft (soms klinken de gitaren ook lekker vuig). Maar interessanter zijn de rare polyritmes, technobeats en dancehall ritmes die op electronische drums (of gewoon muzieksoftware) zijn ingespeeld, in sommige gevallen gekoppeld aan de meest vreemde autotune-effecten. Van sommige nummers

Favorieten zijn:
Group Anmataff - Tinariwen, Papito ft. Iba One - Yereyira, Kaba Blon - Moribiyassa, Joskar and Flamzy - Faroter.

Edit: ik zie nu dat de tracklist van deze YouTube-link - Voordat je verdergaat naar YouTube - niet overeenkomt met deze trackvolgorde op Musicmeter. Track 1, 2, 5, 7 en 8 in ieder geval.