Light Asylum - Light Asylum (2012)

Rock / Electronic
Label: Mexican Summer

1. Hour Fortress (4:47)
  2. Pope Will Roll (4:37)
  3. IPC (5:34)
  4. Heart of Dust (3:53)
  5. Sins of the Flesh (5:35)
  6. Angel Tongue (6:41)
  7. Shallow Tears (5:07)
  8. At Will (3:37)
  9. End of Days (4:14)
  10. A Certain Person (4:35)
avatar van venderkets
Goed spul!

Electro_
Na maanden te hebben gedacht dat hier een man zong, kwam ik er net voordat ik ze live ging zien achter dat het een stevige lesbische negerin is. En hoe raar het ook is, ineens kon ik die stem veel beter trekken. Live is het nog iets overtuigender dan op CD, waar de productie soms een beetje knullig kan zijn. Een mooi debuut, maar ik denk dat er nog veel meer in zit.

Boze mevrouw die klinkt als een boze meneer. Soms wat lomp overkomend maar toch best aanstekelijk zo af en toe.

avatar van grovonion
Deze dame was in de jaren 80 een heuse ster geworden, en heeft vandaag de dag zeker nog een publiek. Ik ben op dit album achtzaam geworden door de serie "Russian Doll". Het nummer "Shallow Tear" wordt daar bij aflevering 3 of 4 in de eindgeneriek gespeeld. Een instant oorwurm en in mijn oren een fantastisch nummer. De rest van het album zwalkt spijtig genoeg in kwaliteit, waar een "Angel Tongue" ook nog erg te pruimen valt is de rest vaak wat te nonchalant en onopvallend.