The Residents - Eskimo (1979)

Avant-Garde
Label: Ralph

1. The Walrus Hunt (4:03)
  2. Birth (4:54)
  3. Arctic Hysteria (5:35)
  4. The Angry Angakok (5:36)
  5. A Spirit Steals a Child (8:55)
  6. The Festival of Death (10:25)
  7. In San Francisco * (2:02)
  8. Dumbo the Clown * (2:11)
  9. Is He Really Bringing Roses? * (2:38)
  10. Time's Up * (2:56)
avatar van KeesWB
Zeer bijzonder album. Met Eskimo's heeft het allemaal niets te maken. Inuit maken totaal andere muziek. Maar het is een geweldige trip. IJskoud en met humor.

avatar van dennisversteeg
Dit is een briljante geluidservaring, waarin nep-eskimo legendes worden gebracht met nep-eskimo geluiden en nep-eskimomuziek.
Wat er niet nep is, is de intensiteit, inventiviteit en uniekheid van dit album. Het is echt een meesterwerk.

De DVD is helemaal een aanrader, waarbij het album in een erg mooie surroundversie te beluisteren is en je volledig wordt opgenomen in de Eskimofantasie van the Residents. Wat daarbij erg leuk is is dat de mzuiek wordt ondersteund met beelden en stukken tekst die beschrijven wat de muziek op dat moment voorstelt. Een nog diepere Eskomi-ervaring dus!