Jason Donovan - Ten Good Reasons (1989)

Australiƫ
Label: Mushroom

1. Too Many Broken Hearts (3:29)
  2. Nothing Can Divide Us (3:46)
  3. Every Day (I Love You More) (3:25)
  4. You Can Depend on Me (3:36)
  5. Time Heals (3:09)
  6. Sealed with a Kiss (2:32)
  7. Question of Pride (3:16)
  8. If I Don't Have You (3:01)
  9. Change Your Mind (3:27)
  10. Too Late to Say Goodbye (3:17)
  11. Especially for You (4:02)

met Kylie Minogue

avatar van FunkStar
Jason Donovan is een idool van de jaren '80. Van het duet met Neighbours-ster Kylie Minogue tot en met zijn eigen carrière. Voor mij een top CD om naar terug te luisteren!
Too Many Broken Hearts blijft vrolijk...

avatar van kaztor
Maak daar maar van 11 Good Reasons.
11 Good Reasons om dit album niet te kopen.

Ik heb het eerlijk gezegt niet eens gehoord, maar de singles zeiden al meer dan genoeg.

avatar van musicfriek
kaztor schreef:
Maak daar maar van 11 Good Reasons.
11 Good Reasons om dit album niet te kopen.

En dan toch een 0,5 geven?? Alleen stemmen als je hele albums kent a.u.b.

avatar van Yak
Yak
kaztor schreef:

Stem verwijderd, duidelijker krijg je ze niet vaak.

1,0
de single everyday gaat nog wel,maar de rest is niet veel soeps

Zeer toffe en goede cd van Jason Donovan.
Van begin tot einde vol meezingers in de stijl van Stock, Aitken & Waterman.
Vlotte melodiën en teksten.
Toppers zijn Too many broken hearts, Nothing can divide us, You can depend on me, Time heals en Every day.
4.5/5.

Lekker materiaal uit de SAW era. Prima aan te horen. 4,0

Wat krijgt dit album gemiddeld weinig sterren. Dan zie je maar weer eens dat veel mensen niet weten wat echte goede muziek is. Mensen denken vaak dat alternatief en rock echte kwalitieit muziek is. Maar daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Dit album is geproduceerd door Stock Aitken Waterman en elk nummer is echt SUPERSTERK. De melodieën zijn prachtig. De teksten van S.A.W. zijn misschien niet politiek gericht, maar gaan toch echt over het dagelijks leven. En daar houd ik van. Ik wil geen ingewikkelde teksten waar ik niks mee kan. Ik lees wel een goed boek of kijk een ingewikkelde film om mijn hersens te pijnigen. Muziek moet voor mij voornamelijk vrolijk zijn. Want ik ben over het algemeen ook een positief persoon. Daarom ligt deze muziek mij ook zo. S.A.W. wordt zo vaak afgekraakt, maar hoe komt het toch dat er dan miljoenen albums van hun zijn verkocht? Blijkbaar deden ze toch iets goed in die tijd. En ik schaam me er totaal niet voor, dat ik alle S.A.W. produkties thuis heb. En ik draai ook gemiddeld elke dag wel een S.A.W. nummer. Vaak kennen mensen ook alleen de populaire singles van S.A.W. Maar als je eens een aantal albums koopt, dan hoor je dat ze ook echte emotionele nummers kunnen schrijven. Luister op youtube maar eens naar 'Beyond your wildest dreams' van Lonnie Gordon. Of 'Breakaway' van Donna Summer. Maar goed. Terug naar dit album.
Natuurlijk staan de bekende hits er allemaal op. Maar luister ook eens naar de hele sterke album tracks, zoals 'You can depend on me'. Dit nummer heeft zo'n mooie melodie. Ook blijft voor mij een favoriet 'If I don't have you'. En als afsluiter het zeer emotionele 'Too late to say goodbye'. Zo'n mooie tekst. Simpel, maar voor veel mensen begrijpelijk. Vijf sterren dus!!!

Hoe vaak ik dit album wel niet heb gedraaid als jong meisje! En als ik het nu terughoor klinkt het niet zo best., al wil ik best toegeven dat ik Especially For You, Too Many Broken Hearts, Every Day en Nothing Can Divide Us nog met plezier meezing tijdens het afwassen/koken/opruimen, wanneer deze op shuffle voorbijkomen op mijn Ipod. Deze nummers staan wel louter om nostalgische overwegingen op mijn ipod natuurlijk, niet vanwege de hoge kwaliteit.