Jovink - Gold (1994)

Alternatieve titel: Wilt U Zegeltjes Mijnheer

Label: Rikie Nijman

1. Ronnie Kiek Oet (2:44)
  2. Heiderosie (3:11)
  3. Hol de Bek (2:21)
  4. Jök an 'T Vazel (2:31)
  5. Ongeloveloos (2:59)
  6. Blues Niet Los (3:35)
  7. Onder de Douche (2:18)
  8. Waarheen Waarvoor? (2:34)
  9. Zoere Mossel (4:15)
  10. Penis (3:41)
  11. Wilt U Zegeltjes Mijnheer? (3:07)
  12. Rocker Roller (1:55)
avatar van Eddie
Dit is een leuke plaat voor wanneer je in een lollige bui bent, maar om hier nu te spreken van een goede plaat nee. Persoonlijk heb ik hem best vaak geluisterd maardat had andere redenen, de teksten zijn oa erg grappig. objectief gezien is de plaat voor mij 2* waard met een extra ster voor de sfeer van het album.

CAPIpsv
Mooie cd

avatar van itchy

Leg dan tenminste uit waarom je dat vind en wat er mooi aan is. Op deze manier is dit nogal een onzinnige bijdrage.

de muziek is dan misschen nie zo heel goed maar het is wel een heel leuk album

waarom veel mensen dit een kut plaat vinden snap ik niet zo, de muziek is dan wel niet al te best maar de jongens doen hun best.
oja dit is een plaat uit de begin periode, het draaide toen eigenlijk alleen maar om de lol en om zoveel mogelijk bier te drinken.
dit is ook zeker niet de beste plaat van de jovinks maar ook zeker niet de slechtse (dat is naar mijn mening het "thuis voor de dwangbuis" album)
maar nu wat ik er van vind,
ik vind dat het album leuk begint met nummers als ronnie kiek out, hol de bek en jók ant vazel.
daarna word het wat minder met een nummer als penis, de tekst is egt leuk maar muziekaal wat minder.
de laatste 2 nummers zijn wel weer goed.
over het algemeen een 3.5