Z-Ro - Look What You Did to Me (1998)

Label: Fisherboy

1. Guerilla Till I Die (4:32)

met Taz

2. Look What You Did to Me (3:30)
  3. City of Killers (5:42)

met Bam, Taz en Trae

4. Life Story (4:02)

met Al-D

5. Ghetto Crisis (4:42)

6. Pimp On (4:17)
  7. Mercy (4:35)

met Fakkulty en Taz

8. Where Is the Love? (4:13)
  9. R U Down (4:07)

met Fakkulty, Taz en Trae

10. Dedicated 2 U (4:07)

met Chris Ward

11. Lord Tell Me Why (4:06)
  12. Tall Tale of a G (3:33)
  13. Paper Game (3:50)
  14. And 2 My G's (4:41)

met Taz

15. Z-Ro the Crooked (3:28)
Relax
Look what i did to him!

avatar van bennerd
Wie doet die laatste verse in Life Story? Z-Ro zelf? Geweldig laidback refrein heeft dat nummer ook.

avatar van He$$el_01
Hij klinkt een beetje als 2Pac, maar ik denk dat het inderdaad gewoon Z-Ro zelf is.

avatar van bennerd
Het wordt hoog tijd dat er meer liefhebbers van southern hip-hop op deze site zijn.

avatar van He$$el_01
Klopt. Rappers als Bun B, Trae, Z-Ro, Scarface en Lil Keke rappen al vele jaren op een hoog niveau.

avatar van MAS
MAS
Sterk album. Z-Ro doet me af en toe aan 2pac denken. Thanks voor de tip Bennerd!

Je bent welkom!

Wejo MAS, jij bent snel.

Ow, laat maar. Ik lees nu dat je hem al kende.

avatar van Harderwiek
Haha

avatar van He$$el_01
Ik zie dat ik nog niet helemaal wakker ben. Ik vond het al zo raar dat Bennerd op de 15e iets heeft gepost terwijl mijn computer zegt dat het de 14e is...

avatar van Harderwiek
Zoals jullie al bekend is, is dit gewoon echt niks voor mij. Ik vind deze soloplaat zelfs nog iets slechter als het album van A.B.N. Ik kan hier echt niks mee, ik erger mij vooral aan de momenten waar Z-Ro overdreven snel rapt. En als hij rustig rapt heeft hij een flow die mij totaal niet aanspreekt. In de producties kan ik mij soms nog wel vinden, maar dit is ook niet met een grote glimlach op mijn gezicht. De associatie met Tupac kan ik mij overigens erg goed in vinden, sommige momenten heb ik gewoon echt het idee dat ik naar tupac luister. Helaas weer een mislukte poging om het zuiden te gaan waarderen. Lord Tell me Why kan ik overigens nog wel waarderen. 2*

avatar van bennerd
Dat nummer heeft dan ook het hoogste 2Pac-gehalte Tijd om in de leer te gaan bij het zuiden, Harderwiek.

avatar van panjoe
Ik ben (wie had dat verwacht?) ook niet onder de indruk van Look What You Did to Me. Het is allemaal prima te luisteren, maar niet meer dan dat. Typisch een album dat bepaalde vrienden van me in hun auto zouden hebben liggen, en dat in die context (als achtergrondmuziek voor doelloos rondrijden en hotboxen) ook best chill is, maar dat ik zelf never nooit op zou zetten. Dit album is voor mij qua kwaliteit en replay value vergelijkbaar met het album van A.B.N., vandaar dat ik er hetzelfde cijfer aan geef.

avatar van principal2000
1,0
Oh wat heb ik me hier doorheen moeten slaan. Dit is precies het type hip-hop waar ik een hekel aan heb. Ik was dan ook blij om deze stuiterballen uit te kunnen zetten. Conclusie: zeer clichematige hip-hop, waar ik niks mee kan. Ik kan niet eens spreken van een flow en inhoudelijk ben ik al heel snel afgehaakt. Muzikaal is het eigenlijk ook niet mijn ding. Niet dat ik de beats een en al slecht vind, maar het is eigenlijk best wel gladjes geproduceerd en bovendien irriteer ik me telkens aan de raps. Hier kan ik echt niet overheen stappen.