The Proclaimers - Sunshine on Leith (1988)

Label: Chrysalis

1. I'm Gonna Be (500 Miles) (3:38)
  2. Cap in Hand (3:24)
  3. Then I Met You (3:50)
  4. My Old Friend the Blues (3:06)
  5. Sean (3:22)
  6. Sunshine on Leith (5:16)
  7. Come on Nature (3:34)
  8. I'm on My Way (3:44)
  9. What Do You Do? (3:38)
  10. It's Saturday Night (3:25)
  11. Teardrops (2:33)
  12. Oh Jean (5:54)
goeie cd ,echte aanrader voor op vakantie in schotland. het zijn allemaal catchy songs,maar wel goeie catchy songs.

EVANSHEWSON
jawel, petergriffin, allemaal echt goeie catchy songs. Mooi gezegd.

Sunshine on Leith is schitterend, en het gekende meebrallied I'm Gonna be 500 Miles is uiteraard een schot in de roos, maar ook de verschillende ingetogen songs zijn mooi.

Prima close harmony die twee broers!

Toch 3.5 ster !

***1/2

avatar van Conway Twitty
petergriffin schreef:

Ook fan omdat je favoriete animatieserie-figuur deel heeft uitgemaakt van deze groep?

Edit: voor mensen die hem neit kennen: http://www.youtube.com/watch?v=Qv20JxYC73U&mode=related&search=

avatar van gemaster
Jahahhaa. TADATA!

avatar van jellorum
my old friend the blues!

avatar van jellorum
Even een uitgebreider stukje....om te tonen dat ik allszins deze heren nog niet vergeten ben.

Alle dagen biefstuk eten kan waarschijnlijk geen mens volhouden, af en toe moet je afwisselen, ik mag dan ook graag een goed bord vol ‘boerestoemp’ met worsten voorgeschoteld krijgen met een goed glas tafelbier.
Zo ook in de muziek, af en toe heb je een pauze nodig en wil je even niet naar die laatste geniale plaat van Zappa luisteren die je net bent halen. Of je wil even niet de (sublieme) herrie van Killing Joke er doorgeboord krijgen. Misschien is dit plaatje wel een goed alternatief. En het is niet alleen die grote hit die goed is. Dit is werkelijk de moeite om te draaien, luisterpop van een hoog niveau, niet speciaal, niet geniaal maar gewoon goed.
Natuurlijk is I’m Gonna Be een klassieker van formaat. Ik meen me nog goed te herinneren hoe ik op deze plaat volledig uit de bol ging in de biertent tijdens het folkfestival van Dranouter. Een superbe pop-song en meezinger.
Wat daarna volgt is een aaneenrijging van intelligente songs, een collectie van up-tempo en ballad. Alleen jammer dat de laatste 3 ietsje minder zijn maar met Sunshine on Leith, Cap In Hand, Come On Nature, Sean en My Old Friend The Blues staat er genoeg lekkers op.

Net als bij The Clash vind ik dat het accent van de beide heren Reid eerder een plus- dan een minpunt is.
Dit was een van mijn allereerste plaatjes ooit en ik geniet er op tijd en stond nog altijd van.
Jammer dat deze heren bij ons niet het nodige aanzien krijgen die ze verdienen.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Dit is inderdaad een heerlijke plaat van The Proclaimers!!
Prachtig accent & harmony vocalen van de broeders, hoogtepunten: het openings, titel & slotnummer & Come On Nature.
Vrolijke muziek om regelmatig uit de kast te pakken.

Ik wordt altijd erg vrolijk als ik I'm Gonna Be (500 Miles) hoor. Altijd het idee gehad dat hier het Monty Python team achter zit, en dat het een grote grap is. Muzikaal vind ik het niet super klinken, maar het heeft gewoon wat. De gebroeders Van De Kerkhof van de popmuziek.

avatar van Metalhead99
I'm Gonna Be is inderdaad een grappig nummer. De rest van het album is trouwens ook wel aardig. Het is niet bijzonder, maar het ligt gewoon lekker in het gehoor.

Dit album bevalt me als geheel beter dan de voorganger! Het is inderdaad feel good muziek, en daar is niks mis mee!

Ace
Sunshine on Leith is een prachtig nummer en tevens het anthem van Hibernian FC. Schitterend hoe dat daar uit volle borst gezong wordt!

Mooi voorbeeld: Sunshine On leith CIS Final - BBC - YouTube

avatar van TEQUILA SUNRISE
Prachtig filmpje.
Geweldig dat schotse accent !!
Naast Feyenoord ben ik nu ook per direct fan van Hibernian

avatar van Slowgaze
'I'm Gonna Be (500 Miles)' is het beste nummer ooit. Nochtans ben ik wel een beetje bang voor die tweeling.