Veil of Maya - Eclipse (2012)

Label: Sumerian

1. 20/200 (1:15)
  2. Divide Paths (2:47)
  3. Punisher (2:32)
  4. Winter Is Coming Soon (2:11)
  5. The Glass Slide (3:31)
  6. Enter My Dreams (2:53)
  7. Numerical Scheme (3:16)
  8. Vicious Circles (3:19)
  9. Eclipse (2:23)
  10. With Passion and Power (4:04)
avatar van Don Cappuccino
Ik wist niet dat Veil Of Maya ineens Italiaans is geworden.

[id] vond ik een verrassend album en dit is weer hetzelfde. Inmiddels ben ik dit stijltje helemaal beu geluisterd en is 28 minuten zelfs nog veel te lang. Het leunt wat mij betreft veel te veel op techniek en het nummer wordt af en toe een beetje vergeten. En inmiddels zijn er extreem veel van dit soort bands en het wordt na paar nummers echt eentonig. 2 sterren.

avatar van MindkillerNL
Net eerste luisterbeurt gegeven en ik moet zeggen dat ik er toch wat positiever tegen aankijk. Eclipse lijkt juist iets meer de harde kant op te gaan, maar toch nog steeds met de bekende Veil of Maya-vibe. Genoeg rustmomentjes, maar allemaal niet overdreven. Lekker technisch en minder de nadruk op breakdowns, nog meer op techniek inderdaad. Rond het midden van het album (The Glass Slide) sleept het eventjes aan, maar voor de rest toch een prima plaat.

Nog eens wat vaker rondjes laten spinnen, maar voorlopig toch een 3,5. Eigenlijk is dit album beter dan de vorige albums!

avatar van bennerd
Ik vind hem een stuk beter dan [id]. Staat qua niveau even hoog als het debuut; dat wil heel wat zeggen. Erg vette plaat!