Hannah Cohen - Child Bride (2012)

Folk

4. California (3:01)
  5. Boy + Angel (4:49)
  6. Sorry (2:06)
  7. Say Anything (2:50)
  8. Carry You Under (3:36)
  9. The Crying Game (3:38)
  10. Sunrise (3:31)
The Crying Game is alvast een boeiend nummer. Maar ja Thomas Bartlett (Doveman) als producer is al een dikke plus natuurlijk.

Ik ben benieuwd naar de rest (snippets waren al best goed).

avatar van muziekobsessie
familie van? Klinkt inderdaad veelbelovend. En jahoor aero was me weer voor...

avatar van AOVV
Mooi nummer, inderdaad. Ik beluister het nu (met enige vertraging ) in het Maak kennis met... 2012-topic, en de meningen aldaar zijn verdeeld, blijkt. Ik vind het zowel vocaal als instrumentaal erg sterk, eerlijk gezegd. Niets saaiheid. Hopelijk zijn de andere nummers ook zo sterk, dan wordt dit een mooi debuut.

avatar van RoyDeSmet
Ik beluister hem nú op De Luisterpaal. Ik zit op de helft en tot nu toe ben ik aangenaam verrast.
Mooie, vrouwelijke folkliedjes in de stijl van Julia Stone en Lisa Hannigan.

avatar van IntoMusic

Nope, zie Wikipedia. Benieuwd naar dit debut. The crying game klinkt in ieder geval erg lekker.

IntoMusic schreef:
Benieuwd naar dit debut. The crying game klinkt in ieder geval erg lekker.

Luisterpaal: 3voor12 - Home - 3voor12.vpro.nl

avatar van RoyDeSmet
Ik vind het halverwege wat inzakken.
Geef nog geen cijfer. Wil het nog een aantal keer beluisteren.

avatar van IntoMusic
Thanks Roy, toen ik mijn berichtje had geplaatst, zag ik jou bericht pas . Ga deze op mijn gemakkie op de zondagmorgen opzetten.

avatar van erwinz
Het lijkt een redelijk standaard folkplaatje, maar Hannah Cohen heeft toch meer te bieden dan de meeste van haar concurrenten. Child Bride wordt eigenlijk alleen maar mooier en is bijzonderder dan je op het eerste gehoor zult vermoeden.

Lees mijn volledige recensie op:
De krenten uit de pop: Hannah Cohen - Child Bride - dekrentenuitdepop.blogspot.com

Erwin

avatar van IntoMusic
Moet het nog een paar maal beluisteren, maar zeker niet gek. Ook een mooie hoes die me een beetje doet denken aan Alela Diane.

avatar van muziekobsessie
op 't eerste gehoor net even te makkelijk, mainstream, hapklaar voor mijn al veel te veel verwende oren.....kan niet meer zonder dissonanten en die zitten hier niet bij.

Fotomodellen en een cd opnemen. Het is vaker gedaan maar alleen Carla Bruni kwam goed weg met haar rustig kabbelende folkachtige liedjes. Hannah Cohen (geen familie van) doet eigenlijk hetzelfde: lieve liedjes met af en toe een kleine pop-twist en soms een folky randje maar altijd veilig in het midden.
Misschien is dat ook wel de terechte kritiek op dit album. Ze mag dan wel een beetje de richting van bijvoorbeeld Julia Stone op gaan maar dat doen er zovelen (en ook Julia als genoemd voorbeeld is nu niet bepaald uniek te noemen). Maar toch zijn het stuk voor stuk heerlijke nummers en is het aangenaam toeven met dit vrij korte album. Prima die lengte want daardoor gaat het nergens vervelen en weet Cohen je er een half uur goed zoet mee te houden.

Het is knap om een album als dit af te leveren, want zonder dat het nieuwe richtingen opgaat weet ze toch wel op te vallen en dat is knap gezien de enorme vijver waar veel andere dames ook in vissen.
Waarom dit album dan net wat beter blijft hangen is mij een raadsel. Maar moet het dan ook een raadsel zijn? Nee. Soms kan een cd ook gewoon leuk zijn en Child Bride is net even wat meer dan 'gewoon leuk'. Het is smaakvol gebracht en dan mag het best een beetje mainstream zijn.
Er is altijd nog een enorm verschil met wat er in de hedendaagse top 40 verschijnt. Dat Hannah Cohen ook nog eens mysterieuze videoclips aflevert maakt het geheel alleen maar meer af.

avatar van Broem
Meer dan gewoon leuk is wel een mooie uitspraak over dit album van Hannah Cohen. Komt nergens boven het gemiddelde uit waardoor ik me echt voel aangetrokken. Geen album wat ik telkens van begin tot eind zal beluisteren.

avatar van RoyDeSmet
Ik ontdek net dat Hannah Cohen mee was op de tour van Julia Stone, en ook te horen is op haar nieuwe album!

avatar van AOVV
Hannah Cohen is een nieuw visje in de vijver waar ook o.a. Laura Marling en Julia Stone in zwemmen. De zoveelste, da 's waar, maar het is een vijver waar ik graag mijn lijn op uitgooi. Haar debuut 'Child Bride' raakt af en toe een snaar, maar is vooral doorspekt met prima liedjes. Cohen's stem gaat nooit door merg en been, maar blijf altijd even lief klinken. Een vederlicht verleiding.

De beste nummers vinden we terug in de eerste helft van het album (op 'The Crying Game' na). Vooral 'Californa' vind ik erg mooi, met dat pianospel. Pianowolkjes, zo noem ik het. Ook de opener is speciaal; een ideale introductie met deze artieste ook, en een perfecte start. Naar het einde toe wordt het nooit echt saai, maar er zitten minder boeiende liedjes tussen, liedjes die niet echt meer blijven hangen. Dit kan liggen aan het feit dat dit album niet bepaald veelzijdig is, maar dat hoeft niet. Dat lieve Hannah ons nog kan verblijden met vele liedjes, in de toekomst deze "hobby" blijft uitoefenen na het modellenwerk.

3,5 sterren

avatar van Patrick h.
Op 18 november de mooie Cohen gezien op Crossing Border. Een dame om van de houden. Bij haar optredens verkoopt ze de vinylversie van haar plaat voor 7 euro! (met gratis cd).
De lp heeft een andere hoes dan de cd.
De hoes van de lp...

avatar van Ducoz
Patrick h. schreef:
De lp heeft een andere hoes dan de cd.
De hoes van de lp...

Even drie jaar na dato op reageren... De de foto die bij de LP op de voorkant staat staat bij de CD op de achterkant.

avatar van Zwaagje
Ik vind het allemaal net even te braaf. Ik mis een scherp randje.