Amadou & Mariam - Folila (2012)

Mali

met Tunde Adebimpe en Kyp Malone

3. Oh Amadou (3:28)

4. Metemya (3:56)

met Jake Shears

5. Africa Mon Afrique (3:40)

met Bertrand Cantat

6. C'est Pas Facile Pour les Aigles (2:41)

met Ebony Bones!

12. Nebe Miri (3:08)

met Theophilus London

13. Chérie (4:42)
avatar van Zwammer
Hier kijk ik wel naar uit. Vanaf 23 maart zit ik 4 maanden in Ghana, dus deze cd is vast zeer toepasselijk om daar te beluisteren. Moet zeggen dat ik de al uitgebrachte nummers (Dougou Badia en Oh Amadou) nog niet heel sterk vind, maar ik heb goede hoop dat ze hun sterke vorige album weer kunnen evenaren.

avatar van Venceremos
Ghanese muziek heeft zo 1,2,3 niet verschrikkelijk veul met Mali te maken. Check dan Ebo Taylor, Joe Mensah, Alhaji K. Frimpong oid.

Dimanche à Bamako was een zeer prettige kennismaking voor mij met A&M. Oudere albums ook goed maar Welcome to Mali werd mij een beetje teveel van het goede: 2 gitaren en 2 goede stemmen dat zeker maar niet meer dan dat. De productie klonk ook wat té clean.

Dus ik verwacht hier weinig van maar beluister 'm zeker wel ff, daar Amadou et Mariam ontegenzeggelijk rasartiesten zijn.

avatar van dix
dix
Zijn dit de eerste opnames van Bertrand Cantat van na zijn vrijlating ? Het lijkt er op, en het zijn er best heel wat zie ik. Ook Adebimpe & Malone zijn van de partij, interessant.Toch eens checken binnenkort, van Amadou & Mariam heb ik ook een plaat die een héle zomer lang herhaaldelijk werd opgelegd.

avatar van Booyo
Ik volg voorlopig het voorbeeld van de 7 users die voor mij gestemd hebben: 3,5*. Zij het een ruime, want het is een erg fijne plaat. Goeie samenwerkingen ook met de gast artiesten, zorgt voor een mooie combinatie van Afrikaans en Westers. Favorieten: Wari, Cherie en met name Metemya. Ja, dit kan nog wel gaan stijgen.