P.M. Dawn - Of the Heart, of the Soul and of the Cross: The Utopian Experience (1991)

Hip-Hop / Pop
Label: Gee Street

1. Intro (0:59)
  2. Reality Used to Be a Friend of Mine (4:44)
  3. Paper Doll (4:55)
  4. To Serenade a Rainbow (3:50)
  5. Comatose (4:57)
  6. A Watcher's Point of View (Don't 'Cha Think) (4:17)
  7. Even After I Die (4:02)
  8. In the Presence of Mirrors (4:05)
  9. Set Adrift on Memory Bliss (4:15)
  10. Shake (3:20)
  11. If I Wuz U (4:47)
  12. On a Clear Day (5:26)
  13. The Beautiful (5:22)
Kijk zo moeten samples gebruikt worden meneer Nelly !! :evil

avatar van T.O.
Pff... ik had zó'n hekel aan deze band. Wat een slap gedoe.

avatar van Martijn Jonkers
Vandaag heb ik dit heerlijke album nog maar weer eens beluisterd. Onbegrijpelijk dat dit album hier zo weinig bijval krijgt. Het is lekkere muziek met een heerlijke flow. A Watcher's Point Of View is bijvoorbeeld een briljant liedje dat indertijd een grote hit had moeten zijn in plaats van Set Adrift On Memory Bliss. Andere fijne tracks zijn Even After I Die en In The Presence Of Mirrors. Graag wat meer waardering voor P.M. Dawn.

avatar van thelion
En toch heeft dit weer wel wat als je het na al die jaren weer eens hoort......

Vind het simpel gezegd een lekker zomers waar niets mis mee is.

Prima plaat, soul met diverse invloeden , de platen die hierna zouden volgen zijn zelfs nog beter. Het zijn broers , eentje is inmiddels overleden. Tragisch.

avatar van Ries_72
Heerlijk album voor een relaxte (mid)dag in de nazomer. Staat inmiddels samen met Jesus Wept op repeat. En dat alleen maar omdat ik even zin had om te luisteren naar (het intro van) Paper Doll..

Daarnaast zijn ze toch ook wel onderscheidend in die zin dat het rap is met soulinvloeden en samples maar het is goed beschouwd toch ook vrij conventioneel klinkende popmuziek. Vrij unieke band met unieke sound derhalve, die op de volgende albums nog meer geperfectioneerd zou worden. Zalige muziek met diepgang en een heerlijke flow. Zwaar onderschatte band naar mijn mening.