The Comsat Angels - Land (1983)

Label: Jive

1. Will You Stay Tonight? (4:21)
  2. Alicia (Can Your Hear Me?) (3:54)
  3. A World Away (5:11)
  4. Independence Day (3:50)
  5. Nature Trails (4:55)
  6. Mister Memory (5:18)
  7. Island Heart (3:54)
  8. I Know That Feeling (5:20)
  9. As Above So Below (5:39)
  10. A World Away [Mix] * (4:57)
  11. Shining Hour * (4:29)
  12. Island Heart [Mix] * (6:00)
  13. Scissors and the Stone * (4:31)
  14. Intelligence * (4:32)
Jean-Maurice
Alicia schreef:
Je hebt mazzel gehad bij je platenboer, Jean Maurice!

De cd versie die ik heb is uit 2000. Geen remaster maar een rerelease van de originele opnames uit 1983 hoewel het geluid wel wat versterkt is op de cd. De bonustracks sla ik meestal over. Dus als je het origineel nog op vinyl hebt mis je eigenlijk niks.

Will You Stay Tonight? is denk ik wel het bekendste nummer van de band.

Jean-Maurice
deric raven schreef:
Will You Stay Tonight? is denk ik wel het bekendste nummer van de band.

Klopt; Independence Day en Island Heart ook wel een beetje. Ik heb nooit begrepen waarom deze geweldige band hoofdzakelijk in ons land en in België zo populair was destijds. Hetzelfde lot dat ook The Sound min of meer trof. Ik blijf ze goed vinden ook na al die jaren. Jeugdsentiment!

avatar van dix
dix
Mjuman schreef:
... waarvoor Robert Palmer een geed woordje deed bij Chris Blackwell; Palmer leverde een vocale bijdrage en was tevens "executive producer" - album is goed.

Dé Robert Palmer? Dat zijn de weetjes...

avatar van Alicia
Dé Robert Palmer! ?

avatar van Chameleon Day
Toen, in de jaren 80, en ook nu nog, doet de opener een beetje pijn in de oren. Die toetsen, pffff… echt even wennen. Toen haakte ik meteen af en kocht ik het album niet. Nu, twee weken terug, kocht ik hem wél. Bij de plaatselijke occasion handelaar. De prijs ging nog net. En dat is maar goed ook. Want het is toch wel een mooie plaat. Ook al is het een stuk “gelikter” dan het voorgaande werk. Waarschijnlijk ingegeven door het label dat wat meer geld op de tafel wilde zien liggen. Maar goed, dat weet ik niet, ik was er niet bij (ze wisselden van Polydor naar Jive). Echt “gelikt” wordt het album natuurlijk niet. Dat zit niet in de vezels van deze band. Gelukkig maar. Ik geniet toch weer van de warme stem van Stephen en het fijne baswerk. Heerlijk! ….. maar ik moet er wel steeds weer even “in komen”. Als u begrijpt wat ik bedoel. En zo niet…ook goed. Overigens is die remake van ‘Independence Day’ volstrekt overbodig. Het origineel volstaat. ‘Nature Trails’ daarentegen is subliem.

avatar van Rainmachine
Niet zo slecht als 7 Day Weekend maar wel wat minder dan de andere voorgangers. De Jive periode was niet de beste periode voor de Comsats. Toch staan hier wel een aantal prima nummers op die nog steeds in mijn geheugen gegrift staan. En dan heb ik het vooral over Independence Day, Nature Trails en Mister Memory en ook ik breek een lans voor Nature Trails, prachtig nummer! Verder is dit een prima album en heeft het de tand des tijds prima doorstaan.