Pixies - At the BBC (1998)

Label: 4AD

1. Wild Honey Pie (1:51)
  2. There Goes My Gun (1:24)
  3. Dead (1:29)
  4. Subbacultcha (2:08)
  5. Manta Ray (2:14)
  6. Is She Weird (2:52)
  7. Ana (2:14)
  8. Down to the Well (2:31)
  9. Wave of Mutilation (2:22)
  10. Letter to Memphis (2:32)
  11. Levitate Me (2:18)
  12. Caribou (3:18)
  13. Monkey Gone to Heaven (2:57)
  14. Hey (3:17)
  15. (In Heaven) Lady in the Radiator Song (1:51)
Voor Pixies fans echt een aanrader, voor mij stuk voor stuk zalige nummers, ook wel omdat je ze eens in een iets andere versie hoort. Vele nummers zijn een stukje sneller gespeeld, ik denk maar aan There Goes My Gun, Dead en Levitate me. De cd duurt dan ook maar 35 minuten... Ik kan hem zo wel enkele keren na elkaar opzetten
Echt een goede selectie live opnames, met een cover van the Beatles als eerste track, ken het origineel niet maar voor mij is het alvast geslaagd! Ook Manta Ray ken ik niet echt, staat volgens mij op een EP... Maar laat het ondertussen duidelijk zijn: voor mij is dit zo hard genieten!!

Erg leuk plaatje. Laatst aangeschaft en daarmee mijn eerste Pixies cd'tje.
Deze heb ik vooral aangeschaft voor de prachtige cover 'In Heaven (Lady in the Radiator Song)'

Ik moet 'At the BBC' nog wat vaker luisteren om een definitief eindoordeel te kunnen geven, maar tot nu toe geef ik deze plaat 3,5*

Pieter Paal
Gave opnamen van de Pixies bij de BBC.
De Beatles-cover 'Wild honey pie' leent zich prima voor de schreeuwende stem van Black Francis. Iets later zou hij ook de nummers 'Tame' en 'Rock music' opnemen.
Interessantste versies vind ik hier 'Subbacultcha', dat beter is dan de album-versie. 'Manta Ray' is ook veel freakier dan de versie van de b-kant van de single 'Monkey gone to heaven'.
'Is she weird' komt hier ook veel beter uit de verf dan op 'Bossanova' en is hier wat maniakkaler. 'Wave of mutilation' is een veel relaxtere versie en heeft iets weg van UK Surf-versie. 'Letter to Memphis' heeft hier meer kloten dan de versie op 'Trompe le monde'.
Van 'Monkey gone to heaven' en 'Hey' hoor ik liever de versies van 'Doolittle'.

avatar van Lexicon Devil
Lekkere energieke Pixies opname. Klinkt erg goed. Vooral de rauwheid past erg goed bij deze band.

Zeer leuke live opname, al mis ik wel de zang van Kim deal op dit album.

avatar van MetalDog
pff helaas niet om te verteren..maar ja, ik kan ook alleen de eerste drie albums echt waarderen.. de rest blijft een platte pannekoek waar je niet lekker op kunt surfen..

avatar van essence
Genieten is dit!