Vanilla Ninja - Blue Tattoo (2005)

Estland
Rock / Metal
Label: Bros

1. Blue Tattoo (4:10)
  2. Cool Vibes (3:02)
  3. Never Gotta Know (3:17)
  4. Just Another Day to Live (4:43)
  5. I Don't Care at All (3:57)
  6. The Coldest Night (3:33)
  7. Hellracer (3:35)
  8. I Know (3:19)
  9. Corner of My Wind (3:40)
  10. Undercover Girl (3:04)
  11. My Puzzle of Dreams (3:24)
  12. Nero (3:36)
  13. Just Another Day to Live [Extended Version] * (9:26)
  14. Corner of My Mind [Extended Version] * (9:56)
avatar van bonothecat
Ik heb van de week het nummer Cool Vibes helemaal grijsgedraaid...en dat voor een songfestival nummer. Ben nu naar de rest van het album aan het luisteren.....en dat is toch teveel van het goede. Zal wel bij 1 draaibeurt blijven.

Dit is een crimineel goed album.
Verwacht geen zoete popsongs, want je krijt een mengelng tussen pop rock en (soft)metal. Aangezien deze meiden het ests als moedertaal hebben klinkt hun engels niet meteen zuiver, maar daar stoor je je helemaal niet aanaangezien je wordt weggeblazen door de muziek waar een immense kracht vanuit gaat.
Als ik dan toch een minpunt moet aanduiden zou ik de twee remixen nemen, al zijn deze ook wel goed.
De pluspunten zijn dan weer talrijk, het eurosonglied Cool Vibes blijft me keer op keer verbazen, de stevige nummers zoals Blue Tattoo en Hellracer zijn subliemterwijl van de ballads als Coldest Night een ingtogen kracht vrijkomt.
Kortom, een must-have voor iedereen die wat stevigs wil.

avatar van wouter8
1,0
Metal? Volgens mij is de definitie van metal toch iets anders dan wat hier wordt gebracht, slappe pop/rock waarvan ik de lol echt niet inzie en wat we mateloos irriteert. Ook nu weer, nu mijn broertje het album voor de 100ste keer aan het draaien is... 1,0*