Bonnie Raitt - Sweet Forgiveness (1977)

Blues / Rock
Label: Warner Bros.

1. About to Make Me Leave Home (4:17)
  2. Runaway (3:59)
  3. Two Lives (3:52)
  4. Louise (2:47)
  5. Gamblin' Man (3:30)
  6. Sweet Forgiveness (4:14)
  7. My Opening Farewell (5:23)
  8. Three Time Loser (3:21)
  9. Home (3:28)
avatar van FunkStar
Wat een heerlijk nummer, Runaway! Een cover van Del Shannon uit 1961!

avatar van Madjack71
Ikzelf vind Runaway wat buiten toon vallen bij het rest van het album. Lekkere bluesy muziek met goede muzikanten en een Raitt in vorm. Ik prefereer dit boven haar latere oeuvre, hoewel daar ook zeker mooie dingen bij zaten. Maar dit loopt allemaal wat vlotter.

avatar van Ronald5150
Van alle album die ik van Bonnie Raitt heb gehoord, vind ik ”Sweet Forgiveness” de beste (tot nu toe). De andere albums die ik van haar heb gehoord varieerden van aardig tot een dikke voldoende, dus al met al zeer prettige luisterervaringen. ”Sweet Forgiveness” vind ik wat gevarieerder, af en toe wat rauwer, maar bovenal erg bluesy. De stem van Bonnie Raitt is zoals te doen gebruikelijk gewoon prima in orde. Ze heeft een mooie warme stem met een rafelig randje. ”Sweet Forgiveness” is niet het toppunt van vernieuwing of gaat de boeken in als meesterwerk. Wel is het uiterst genietbaar album met mooie roots en bluesmuziek.

avatar van jorro
Iets voor de ware liefhebber van dit genre en daar reken ik mezelf niet toe. Wel een paar mooie songs (Louise, My Opening Farewell en Home) op dit album dat op een 22e plaats in de jaarlijst van Oor over 1977 opduikt. In de playlist op Spotify bevat het album 10 songs. Een na laatste track daar is Takein' My Time.

avatar van Mssr Renard
Erg sterke plaat na het wisselvallig en tegenvallende Home Plate.

Wat minder blues wel hier, en meer richting AOR, maar de stem van Raitt maakt dat deze plaat toch echt heel erg goed is. Elke song is raak en meer dan uitstekend vertolkt door Raitt en haar band. Zelfs de cover 'Runaway' is erg sterk.

avatar van Mssr Renard
Vandaag op lp gevonden, en op lp klinkt de plaat eigenlijk nog beter.

Het is ook fijner luisteren, wanneer je de hoes kunt lezen, en realiseert dat er flink wat Little Feat-leden meespelen. Bill Payne schreef ook gelijk een nummer (Takin' My Time).

Ik had ook per ongeluk eerst kant b en dan pas kant a gedraaid. Die volgorde is best leuk.