Pennywise - All or Nothing (2012)

Punk / Rock
Label: Epitaph

1. All or Nothing (2:29)
  2. Waste Another Day (2:23)
  3. Revolution (3:26)
  4. Stand Strong (3:11)
  5. Let Us Hear Your Voice (3:44)
  6. Seeing Red (2:54)
  7. Songs of Sorrow (3:35)
  8. X Generation (3:15)
  9. We Have It All (2:59)
  10. Tomorrow (3:18)
  11. All Along (3:10)
  12. United (2:52)
  13. We Are the Fallen * (3:16)
  14. Locked In * (2:23)
avatar van Joeri_000
Vette shit, die lui bestaan dus nog !!! Ik kijk er naar uit !!!

avatar van JLjuju
Nu met Zoli Teglas op de vocals (Bekend van Ignite). De track All or Nothing klonk opzich zeer goed, beetje als de oude Pennywise gemixt met Ignite.
Ben hier wel benieuwd naar.

Sammael
Ik heb al jaren geen Pennywise meer geluisterd, maar als Zoli hierbij betrokken is ga ik hem zeker een kans geven! Geweldige zanger, hoop trouwens dat we dit jaar ook eindelijk een nieuw Ignite-album mogen verwachten.

avatar van Fake_world
Klinkt nog zeer fris, de energie spat ervanaf.

avatar van WinterBase
Verhoogd naar 5* Tijdje naar uitgekeken en allerminst teleurgesteld. Erg energiek!

avatar van WesleyX16
Dit is weer gewoon Pennywise zoals wij die kennen. Eigenlijk zijn alle nummers ongeveer even goed. Ze maken al ruim 20 jaar dezelfde muziek. En toch. Op de een of andere manier verveelt deze muziek niet.

avatar van the crook
Oi Oi Oi

Wat een geniale zet van Pennywise om Zoli Teglas aan te trekken! Precies wat ze anno 2012 nodig hebben: na jarenlang dezelfde deuntjes te hebben gespeeld, klinkt Pennywise dankzij de beste hardcore/punk zanger op deze aardkloot weer net ze fris als begin jaren 90! De energie spat van alle 12 nummers op deze cd af!

Hoogtepunt voor mij is Revolution, wat een heerlijke combinatie van Zoli's zang met die typische melodieuze Pennywise riffs! Kippenvel mensen!

Laat de zomer maar komen!!!

avatar van Don Cappuccino
Ik wist niet dat dit met Zoli van Ignite was. Dat vind ik toch wel een hele goede zanger die bepaalde nummers met zijn zang naar een hoger niveau kan trekken. Deze ga ik dus beluisteren!

Ik was hier niet eens van op de hoogte. (onder een steen geleefd denk ik.)
Maar ik hoorde Let us hear your Voice op youtube en was erg verast. Super vet!
Dit word een verplichte aankoop.

NDJ
Had dit album niet aan zien komen en het is toch wel een heel erg tof album. Heerlijk die energie die ervan af spat.

Ik wist niet dat de bandleden op zo'n slechte voet leefden nu met Lindenberg. Ik las een interview en daar hebben ze geen goed woord over voor hem. Vooral voor het feit dat hij zich niet meer wou inzetten voor de band en niet meer wou touren omdat hij thuis bij zijn familie. maar vervolgens bleek hij een week nadat hij uit de band was al met een nieuwe band bezig te zijn.

Intussen word de cd nog erg vaak gedraaid. Vind Zoli hier beter als bij Ignite.

avatar van JacoBaco
Het klinkt inderdaad weer als vanouds! Vooral het intro'tje van All or Nothing klinkt zowat hetzelfde als Pennywise - Take a Look Around (The Fuse)

avatar van Mr. B
Pennywise staat weer op de kaart in tegenstelling tot de nieuwe van the Offspring. Dit is eigenlijk het beste album van Pennywise.

avatar van lowieke
Mijn god... tegen alle verwachting in een fantastisch album!

avatar van JacoBaco
Had ik ook niet verwacht nee! Moet hem nog wel even een paar keer luisteren voor ik een cijfer ga geven.

Ze hadden a.s. zondag moeten spelen op het gratis Werfpop in Leiden, maar ze hebben gecanceld en nu komt Sepultura. Vet kut! Nee, Sepultura is ook cool!

avatar van JacoBaco
Ja, wat een toffe plaat is dit zeg! Bijna alle nummers maken indruk! Althans, voor punkrock begrippen.

De typische Pennywise sound is nog steeds te herkennen, maar Zoli is eigenlijk een betere zanger dan Jim Lindberg. Bijna alles klopt aan dit album!

Een dikke 4,5!

avatar van metallica1997
Revolution

avatar van Forza
Had nooit verwacht dat ik ooit nog wat van Pennywise zou zien. Nu staat dit album ook nog eens zo hoog op MuMe. Ik moet hem hebben

avatar van the crook

Inderdaad!

Wat een heerlijk nummer, het beste van Ignite en Pennywise gebundeld in één fantastische track!

avatar van Devoo
Goeie aanstekelijke songs. Aangename verrassing deze plaat!

avatar van Mr. B
Ik lees net dat Lindberg weer terug is en dat Zoli neem ik aan Pennywise weer zal verlaten. WAAROM in godsnaam, Pennywise is zoveel malen beter geworden met hem op zang.

Melkweg Amsterdam.

avatar van WesleyX16
Als ik Wikipedia (altijd betrouwbaar) mag geloven, dan is dat ook zo. Lindberg als lid en Zoli als ex-lid.

avatar van berwt
Ik vond de vervanging van Jim Lindberg door Zoli Teglas aanvankelijk geen goed idee. Beide goede zangers, maar totaal uiteenlopend qua stijl. Wat Lindberg kan, kan Zoli ook wel nog, maar wat Zoli deed bij Ignite, doet Lindberg hem niet na. De energieke ambiancepunk van Pennywise heeft echter die techniciteit van Zoli niet nodig en Ignite mocht voor mijn part nog wat plaatjes bij steken op hun palmares.

Ondertussen bleef Lindberg niet bij de pakken zitten. Integendeel, al heel kort na zijn vertrek bij Pennywise, 2 jaar geleden al, had hij zijn album met The Black Pacific klaar, een degelijk album dat in het verlengde ligt van Pennywise. Ik was toen van mening dat hij dat even goed met zijn vroegere buddies had kunnen maken.

Ik verwachtte dan ook een behoorlijke switch bij Pennywise feat. Zoli. Het draaide echter anders uit. "All or nothing" blijkt een echte Pennywise-plaat waarbij Zoli zich heeft omgeschoold tot nieuwe Lindberg. Geen onhaalbaar hoge zanglijnen zoals bij Ignite, nee, enkel de typische zang die veel weg heeft van scanderen en roepen, maar toch een duidelijke en aanstekelijke melodie laat horen. Er komt wel wat meer samenzang bij te pas in vergelijking met vorige PW-platen heb ik de indruk (hun mega-hit 'Bro Hymn' is een wel heel stereotype uitzondering), maar de teneur blijft hetzelfde.

Toch één paragraafje over de kwaliteit en het hadden er meer geweest als vorige berichten al niet zo veel lof hadden gespuid. Ik sluit me er graag bij aan: stuk voor stuk topnummers met 'Revolution' als superanthem. Ik had het vooraf niet gedacht, maar ik heb hier met veel plezier 10,99€ voor gegeven.

Ondertussen is Lindberg weer terug. Ik zou zeggen: welkom terug, Jim. En Zoli, bedankt om de leegte tussenin te vullen met verve, op de planken én op een speciaal Pennywise-album dat niet mis staat tussen de rest. Integendeel, ze kan wedijveren met 'Full circle' en 'Land of the free' wat mij betreft.

Ik hoopte even dat Zoli dan ook terug 'zijn' Ignite weer op hetzelfde goede spoor brengt, maar blijkbaar is de reden van zijn vertrek rugklachten. En die zullen niet méér wegebben bij Ignite dan bij Pennywise, veronderstel ik.

Heerlijke CD. Zanger van Ingnite is een genot om naar te luisteren. Jammer dat de plaat tegen het einde een beetje inkakt.

avatar van Mr. Rock
Best even vreemd, Pennywise met een zanger die echt kan zingen. Zoli's verblijf was dan van korte duur maar heeft wel dit sterke album opgeleverd.

Muzikaal is het allemaal even herkenbaar maar de wat veelzijdigere zanger maakt dit album toch dynamischer dan ander Pennywise-werk. Op tracks als Let Us Hear Your Voice en Waste Another Day is dat heel duidelijk te horen.

Eigenlijk van begin tot eind sterk. Alleen de tweede bonustrack is matig.

avatar van JVT
JVT
Jammer dat ze live niets van deze plaat spelen!
IMO hun beste plaat, alle nummers zijn heel erg goed. En idd Revolution is het absolute prijsnummer.

avatar van Mr. Rock
JVT schreef:
Jammer dat ze live niets van deze plaat spelen!

Erger nog, dit album en de hele periode met Zoli worden min of meer ontkend. Op de website van Pennywise is deze plaat niet eens terug te vinden in het overzicht van de discografie. Lindberg heeft zich ook geregeld negatief uitgelaten over deze periode en dit album. Alsof hij het niet kan verkroppen dat ze uitgerekend in zijn afwezigheid hun beste plaat hebben gemaakt.