Motion City Soundtrack - Commit This to Memory (2005)

Rock / Punk
Label: Epitaph

1. Attractive Today (1:43)
  2. Everything Is Alright (3:26)
  3. When You're Around (2:52)
  4. Resolution (3:48)
  5. Feel Like Rain (3:34)
  6. Make Out Kids (3:05)
  7. Time Turned Fragile (4:16)
  8. Lgfuad (3:07)
  9. Better Open the Door (3:01)
  10. Together We'll Ring in the New Year (2:14)
  11. Hangman (2:51)

met Mark Hoppus

12. Hold Me Down (5:19)
Beter dan het gemiddelde moderne punkbandje, maar niets spectaculair.

avatar van nuf
nuf
heerlijke poppunk cd

avatar van KampF
0,5

Punk?
Emo zoals het niet hoort. Foute teksten alom zoals 'close my eyes and waiting to die' of het nummer lgfuad wat staat voor lets get fucked up and die. Zelfmoordverheerlijking, en nietzeggende teksten. Fout fout fout, muziek is ook achterhaald en ik had het gevoel dat ik alles al kende na 1 luisterbeurt, niets spectacuairs, niets maar dan ook niets waarvan ik zei 'wauw, mooi'. Slechtere CD uit 2005 kan ik me nog niet voorstellen.

avatar van Justinx
Ik heb ooit eens een stukje gelezen over Motion City Soundtrack. Ze wisten deze band heel goed te omschrijven - iets wat neerkwam op de ''gays van de punkscene''. Vertaalt in de muziek brengt dat een merkwaardig combinatie met zich mee. Een lage instapdrempel voor mensen die niet zo van punk houden of punk voor een jonger publiek - ik ben er niet uit. Maar een andere doelgroep wordt onbewust gezocht met Commit This To Memory. Zoals ik al zei is het album een instapdrempel die je kunt maken als je een beginnend punker bent. De hier en daar mellowtracks opgevuld met de iets ruigere nummertjes zijn leuk, maar nooit ruig. Gelukkig ben ik niet op zoek naar harde punk, want dan zou ik wel ergens anders aan het zoeken zijn. Nee, Motion City Soundtrack brengt rock met een vleugje punk die naar mijn mening alleraardigst is. Herkenbare rifjes en melodietjes die al snel mee te neurien zijn - op zijn tijd erg lekker allemaal. Commit This To Memory is een plaatje die je zo af en toe eens moet draaien. Het wordt namelijk al snel representatief, maar zo af en toe kan zeker geen kwaad. Ik vind dit album dan ook een dikke 3,5* waard. Binnenkort zal ik eens even het nieuwe album uitchecken - kijken wat dat ons nu weer zal gaan brengen.

avatar van coldwarkids
ik heb hem vandaag gekocht en vind het een eerlijk emopop bandje

avatar van Drop a heart
Live zijn ze helemaal niet slecht, heel goed eigenlijk. Ik vind dit wel het beste album van hun, tot nu toe dan.

avatar van nuf
nuf
Ja ik kan me herinneren dat ik de band live zag in 2005/2006. Vond ze live érg goed toen. Was toen rond de 15/16 en het was dan ook voor mijn leeftijd bedoeld (denk ik).

op het gegeven moment sprong er een punker op het podium die de zanger pakte en een stukje mee wilde zingen met een liedje. De zanger reageerde butthurt en zei nog iets tegen hem dat hij normaal moest doen. Dit was wel beetje lame vond ik, alsof ze pophelden zijn ofzo :{.