Phish - Lawn Boy (1990)

Label: Rough Trade

1. The Squirming Coil (6:04)
  2. Reba (12:27)
  3. My Sweet One (2:07)
  4. Split Open and Melt (4:42)
  5. The Oh Kee Pa Ceremony (1:41)
  6. Bathtub Gin (4:29)
  7. Run Like an Antelope (9:52)
  8. Lawn Boy (2:32)
  9. Bouncing Around the Room (3:56)
avatar van Mssr Renard
Interessante band, die ik eigenlijk alleen van naam kende.

De band mengt progressieve rock, alternatieve rock, blues, funk, country, jazz, fusion en psychedelica tot een vrolijke jamplaat. Mooie toetsenpartijen en fijne gitaarsolo's, ondersteund door een strakke ritmesectie.

Soms doet de gekte en de virtuositeit wat denken aan bijvoorbeeld Zappa. De Zappa-esque benadering van muziek maken is leuk en erg goed, maar ook melig, en die meligheid kan na een tijdje wel heel erg irritant werken.

Zelf geschreven, zelf geproduceerd. Een goede plaat deze, en ik ben zeker benieuwd naar al hun andere werk, en dat zijn er nogal wat.