Bertolf - Bertolf (2012)

4. Wall (3:11)
  5. Mary (3:39)
  6. Here I Am (4:31)
  7. Om Hare Om (5:17)
  8. Madness of Today (4:19)
  9. Credo (3:37)
  10. I Know It Will Pass (3:37)
  11. Other People (5:35)
  12. English Roses (2:35)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Ah, de nieuwe van Bertolf is ook alweer toegevoegd.
Ik ben benieuwd of hij de stijgende lijn weet door te zetten in deze plaat.
De tickets voor de clubtour zijn in ieder geval al binnen

avatar van Gloeilamp
Mary is toch wel een erg mooi nummer

avatar van Elphie
Zijn album staat op de Luisterpaal. Is voor mij wel één van de verrassingen van het jaar tot nu, erg mooi!

Mooie plaat hoor. Ik vond dat zijn klankkleur en tonen van zijn stem altijd al iets van Rufus Wainwright hadden, maar dat bevestigd het openingsnummer helemaal!!

avatar van Fieke_28
Ik wist helemaal niet dat er weer een nieuwe plaat aan zat te komen van Bertolf, maar dat was vanmorgen een leuke verrassing!

Inmiddels heb ik de eerste luisterbeurt erop zitten en dat beloofd alvast veel goeds. Bertolf laat weer een sterk staaltje componeer en zangkunsten zien. Er staan prachtige nummers op deze plaat, zoals het hierboven ook al genoemde "Mary".

De komende dagen nog maar eens opzetten, mijn cijfer volgt!

Niet onaardig. Klinkt integer gemaakt door een echte muzikant. Maar ik vind het ook wel een beetje saai, het komt nergens echt tot leven. De melodieën zijn niet bijzonder sterk en ook de uitvoering, hoewel daar wel veel aandacht aan is besteed, maakt geen indruk. Zo'n laatste nummer, met een kerkkoor opgenomen, valt toch nauwelijks op terwijl het eigenlijk er uit had moeten springen.

Een halve ster erbij omdat het uit Nederland komt.

avatar van wowter
Een parel van een album. Steeds meer komt het talent van Bertolf tot volle wasdom in liedjes die bijna niet puurder kunnen klinken, vergeleken met het geluid van zijn voorgaande twee albums. Met wat knipogen naar The Beatles, Todd Rundgren, CSNY en zelfs Elliot Smith weet hij samen met de compromisloze productie van Frans Hagenaars een warme en muzikaal kleurrijke plaat te maken, gevuld met sterk songmateriaal.
Het verbaast mij niets als dit een overgangsplaat zal zijn naar meer eigenzinnig werk.
Bertolf Lentink blijft een grote belofte van eigen bodem.

avatar van bawimeko
Net even op Spotify gecheckt en ik ga 'm dezer dagen bestellen. Sterke songs, goeie en afwisselende productie. Af en toe (eerste track) klinkt hij wel heel erg Rufus-Wainwrightig en daar kan ik niet altijd even goed tegen, maar de rest is erg goed!

avatar van vincentcorjanus
Mooie plaat, gisteren live gezien in akoestische set dat was erg goed! Ook het album is erg goed mooie songs en het komt gewoon uit Nederland! De mooiste nummers van het album vind ik toch wel Mary, Madness of today, Credo en Englisch Roses *4.0

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Uitstekende derde plaat van deze sympathieke Nederlandse liedjesmaker.

Meer eigenzinnig dan toch wat meer popgeorienteerde platen die hij hiervoor heeft gemaakt, maar daardoor misschien ook wel wat spannender.

Vanavond eens kijken hoe hij het er live vanaf brengt met deze nieuwe selectie nummers!
4.0*

Het album straalt zeker vakmanschap uit, had van mij wel een stuk spannender gemogen. Ik wacht nog op het moment dat Bertolf de uitersten van zijn stem eens gaat opzoeken... Ja, misschien eens naar Rufus Wainwright luisteren, hoe Rufus dit doet. Op dit album blijf Bertolf zijn stem op een Beatles-achtige manier voortkabbelen en is aan saaiheid haast niet te ontkomen. Ik hoorde dat Bertolf ditkeer niet alles zelf had gedaan maar de songs door andere handen heeft laten gaan. Ik zou zeggen volgende keer weer alles zelf doen... of buitenlandse hulp zoeken. Ik vond zijn vorige albums hoogstaander en Nederlandse top.