De Kreuners - Hier en Nu (1990)

Belgiƫ
Label: EMI

1. Ik Wil Je (3:26)
  2. Door Jou (3:38)
  3. Zo Jong (3:15)
  4. Verliefd op Chris Lomme (3:36)
  5. Radio (3:31)
  6. Wachten op een Trein (4:30)
  7. Moeraskoorts (3:44)
  8. Toch Ga Ik Weg (4:30)
  9. Maak Me Wakker (3:43)
  10. Nu of Nooit (3:40)
  11. Liefde en Logica (3:20)
  12. Op Zoek (3:38)
  13. Sarah (2:54)
Naar nederlandstalige begrippen is dit echt een zeer degelijk album.
Enkele klassiekers hierop zoals Maak me wakker,Zo jong (zalige backing vocals), Verliefd op Chris Lomme, Nu of nooit (cover van Rick de Leeuws oude groep Trockener Kecks) en natuurlijk het tijdloze Ik wil je.
Een album dat zeker te smaken valt als achtergrondmuziek.

avatar van Fresch
Ik heb de kreuners leren kenne door dit album (was toen 10 jaar) nadien ook de oudere albums en eigenlijk heeft er nadien geen enkele Vlaamse nederlandstalige rockgroep (als er al veel zouden zijn) dit gëevenaard .

Hun zogenaamde 'come-back'-album, zelf hebben ze dat nooit zo gezien. Voor het éérst met Ben & Berre ook. Die laatste zorgt voor de fantastische backing-vocals op Zo Jong, één van de hits.
Ik wil je ken héél Vlaanderen, Radio jammer genoeg niet.
In het hoesje deze sneer naar de soms kritische, elitaire pers: De Kreuners danken ook: alles aan zichzelf.

avatar van CTK
CTK
Bangelijk album dat je toch echt weer naar die jaren trekt. Ik was toen nog maar 6 jaar oud, maar kreeg dat album toen van mijn ouders.
Ben het kwijtgeraakt door de jaren heen wat ik eigenlijk wel betreur.

Father McKenzie
Ongetwijfeld het sterkste album van Grootaers, Crabbé en C°.

avatar van LucM
Het album waarmee de Kreuners terug op de voorgrond treden, mede omdat Nederlandstalige pop anno 1990 zeer populair was in Vlaanderen. De songs hierop zijn doorgaans wel prima en op dit album staan ook een aantal hits: "Ik Wil Je", "Zo Jong" en "Verliefd op Chris Lomme". Daarnaast vind ik "Maak Me Wakker" en afsluiter "Sarah" vind ik ook mooi.

vlak voor de doorbraak van de grunge scene, sloeg dit in Vlaanderen redelijk in als een soft bommetje... vooral dan dankzij de raket 'ik wil je'
Over de kreuners kan veel gezegd en gezeverd en gelachen worden, maar als echte muziek en rockliefhebber, kan ik het volgende zeggen: dit is een heel fijn album, met stomende rocknummers afgewisseld met de prachtige ballad 'Maak me wakker'
Mijn twee oudste zonen van 6 en 3 zingen op dit moment volop mee op 'ik ben verliefd op... CHRIS LOMME'
er staat geen enkel zwak nummer op! van begin tot einde raast dit album als een TGV doorheen alle nummers! neen, je hoeft hier niet te wachten op een trein!!
anno 2010 klinkt dit nog altijd zeer eigentijds, en bij mij staat dit album nog altijd erg veel op, naast de hedendaagse rockmuziek van vandaag! straffe plaat van straffe gasten!! veruit beste vlaamstalige rock, samen met Noordkaap!