Teddy Thompson - Teddy Thompson (2000)

Label: Virgin

1. Wake Up (4:27)
  2. Love Her for That (4:08)
  3. Brink of Love (4:57)
  4. So Easy (4:02)
  5. All I See (4:24)
  6. All We Said (4:04)
  7. A Step Behind (4:53)
  8. Missing Children (4:30)
  9. Thanks a Lot (3:58)
  10. Days in the Park (7:20)
Zoon van Richard Thompson. Ken hem alleen van het nummer, 'Love her for that'. Wat op de soundtrack van de film 40 days 40 nights staat. Niks aan die film is goed, behalve de muziek..En dit nummer mag er zeker zijn.

Goed bevriend met Rufus Wainwright en qua zang komt het eigenlijk ook een beetje in de richting. Minder nasaal en muzikaal gezien voor mij iets minder boeiend dan Rufus. Maar toch luister ik graag naar zijn albums die meestal redelijk to the point zijn.
Prima liedjes met de juiste snik en dat liet hij al op dit debuut horen. Zijn latere albums borduren naadloos voort hierop.