Willie Nelson - Heroes (2012)

Country

13. Come on Back Jesus

met Lukas Nelson en Micah Nelson

14. The Scientist
avatar van Angelo
In tegenstelling tot Nelson's album van vorig jaar, Remember Me vol. 1, bestaat dit album “slechts” uit covers voor de helft. Ik ben op zich benieuwd wat ‘ie van Pearl Jam’s Just Breathe en The Scientist van Coldplay zal maken. Dat zijn twee toch wel opvallende en gedurfde keuzes. De Come Up to the House-cover van Tom Waits lijkt me ook wel wat, toen ik zag dat Sheryl Crow haar medewerking verleend. Ook noemenswaardig zijn de gastartiesten, hij wordt op veel tracks bijgestaan door z'n zoon Lukas Nelson.

avatar van NewYorkCityLight
Een duet met Snoop Dogg & Kris Kristofferson? Ik kan me daar dus echt geen voorstelling bij maken.
Die titel van dat nummer alleen al

avatar van Angelo
Willie en z'n marihuana haha, wat een vent is 't toch ook hè? Willie Nelson en Snoop Dogg hebben overigens al eens samen opgetreden in - of all places - Amsterdam. Een leuk duo, als je 't mij vraagt. Zo te zien vermaken ze zich prima. En het zou zomaar 'ns een heel tof nummer kunnen zijn, wie weet.

avatar van Metalhead99
NewYorkCityLight schreef:
Die titel van dat nummer alleen al

Snoop Dogg en Willie Nelson hebben al regelmatig samen gezongen. Willie Nelson zong mee op Snoop Dogg's My Medicine op Ego Trippin' (2008) en Willie was vorig jaar ook op Snoop Dogg's Doggumentary te horen, met het nummer Superman, dat ze dus een keer in Amsterdam samen speelden.

Ook op deze plaat combineren deze beide heren verrassend goed. Daarnaast kan Willie's zoon Lukas ook behoorlijk goed zingen. Het is gewoon een lekker old school Country plaatje, zoals we van Willie wel kunnen verwachten. Persoonlijk vond ik de cover van Coldplay's The Scientist dan weer wat minder, want ook al vind ik dat deze band overgewaardeerd word, toch is Willie's stem in mijn ogen niet geschikt voor dit nummer.
De Willie liefhebbers zullen dit denk ik wel een leuk album vinden.